شناسهٔ خبر: 8745 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

گزارش سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به بغداد

دیدار با رئیس جمهور و دو وزیر عراق / شرکت در کنفرانس خبری

سفر عراق وزیر راه و شهرسازی چهارشنبه کاری‌اش را فشرده در بغداد آغاز کرد. صبح این روز وارد فرودگاه بین‌المللی بغداد شد و از آنجا برای دیدار با فواد معصوم به سمت کاخ ریاست جمهوری رفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، عباس آخوندی در جریان سفر یک روزه اش به بغداد، ابتدا دعوت نامه حسن روحانی را به کاخ ریاست جمهوری برد و تسلیم فواد معصوم کرد.

این دعوت نامه مربوط به اجلاس سران کشورهای صادر کننده نفت است که آذرماه امسال در تهران برگزار خواهد شد.

وی در دیدار با فواد معصوم ، پیرامون مهمترین مسایل مورد علاقه دو کشور بویژه در حوزه های حمل و نقل و راه و ساختمان گفت وگو کرد.

فواد معصوم در این دیدار به سفر اخیرش به تهران اشاره و از دیدار با رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و سایر مقامات کشور یاد کرد و در ضمن از اینکه همچنان جمهوری اسلامی ایران را در کمک و حمایت دولت و ملت عراق مصمم دیده ، ابراز خشنودی کرد.

معصوم ضمن استقبال از دعوت همتای خود در تهران، گفت که موضوع را در دستور کار قرار خواهد داد.

آخوندی پس از این ملاقات ، با وزیران حمل و نقل و مسکن عراق بطور جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار با طارق الخیگانی وزیر مسکن عراق ، پس از حدود ۴۰ دقیقه با یک کنفرانس خبری خاتمه یافت که در آن از شبکه های مختلف عراقی حضور داشتند.

دو وزیر گزارش هایی مجمل از روند همکاری ها و طرح های مشترک و نیز مذاکرات روز چهارشنبه خود ارائه کردند و به یکی دو سوال خبرنگاران حاضر نیز پاسخ دادند.

آخوندی پس از این دیدار به دفتر باقر جبر الزبیدی وزیر حمل و نقل عراق رفت و مذاکرات خود را با دیگر همتای عراقی اش در باره همکاری های مشترک در حوزه های حمل و نقل و راه و ترابری پی گرفت. دو وزیر درباره پروژه های دردست اقدام از جمله خط آهن ۳۵ کیلومتری شلمچه به بصره و کربلا - نجف و نیز پاکسازی اروند رود ، گفت وگو کردند.

آخوندی و الزبیدی در پایان مذاکراتشان در جمع خبرنگاران حاضر شدند. وزیر راه و شهرسازی ایران گفت که امروز ما در آغاز راه همکاری ها در حوزه حمل و نقل هستیم و پاکسازی اروند رود از اقداماتی است که ثمرات بزرگی برای شهرهای بصره، خرمشهر و آبادان خواهد داشت.

آخوندی همچنین در اشاره به جزییاتی از مذاکراتش در بغداد با مقام های عراقی گفت که طرف عراقی خواستار حضور شرکت های ساختمانی ایران برای مشارکت در پروژه های این کشور است.

همچنین مقامات عراقی خواستار حضور شرکت های نفت و گاز ایران در پروژه های انرژی این کشور هستند.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان صبح چهارشنبه وارد بغداد شد و غروب چهارشنبه بعد از زیارت حرمین کاظمین ، راهی نجف اشرف شد و به سفر یک روزه اش به بغداد خاتمه داد.

برچسب‌ها:

نظر شما