شناسهٔ خبر: 8747 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

جزئیات سفر وزیر راه و شهرسازی به بغداد/ تحویل پیام دکتر روحانی به رئیس‌جمهور عراق و ديدار با دو وزير عراقي/ مذاکره درباره ۴ پروژه

سفر عراق وزیر راه و شهرسازی روز گذشته به بغداد سفر کرد و در جریان این سفر یک روزه با رئیس‌جمهور و دو وزیر دولت عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دیدار با رئیس جمهور عراق و تحویل پیام دکتر روحانی، دیدار با وزیر مسکن و وزیر حمل و نقل عراق از برنامه های سفر یک روزه دکتر عباس آخوندی به بغداد بود.

در این سفر یک روزه درباره موضوع بزرگراه کوت به زورباتیه مقرر شد یک شرکت ایرانی موضوع را بررسی و عملیات آن را برعهده گیرد و وزارت راه و شهرسازی بخشی از فاینانس را از طریق ایران با ضمانت دولت عراق تأمین کند. طول این بزرگراه ۷۲ کیلومتر خواهد بود و در تسهیل تردد زوار نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

همچنین مقرر شد پیشنهاد آزادراه سومار-بغداد به طول ۱۷۵ کیلومرت بررسی و در صورت تأمین شرایط نسبت به اجرایی آن اقدامات لازم انجام شود.

درباره مشخصات فنی و زمانبدی اتصال راه‌آهن ایران به عراق (شلمچه-بصره) و پل اروندرود مذاکرات مفصلی انجام و برنامه‌های لازم مشخص و تدوین شد.

درباره همکاری شرکت‌های ایرانی در ۶ پروژه سیگنالینگ راه‌آهن بغداد- بصره نیز مقرر شد تیم کارشناسی راه‌آهن عراق از سیستم‌های ایران بازدید کرده و مذاکرات لازم درباره این موضوع را انجام دهد./

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما