شناسهٔ خبر: 87550 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در طی ۴۸ ساعت گذشته :

۴۸۵ کیلومتر از جاده های کوهستانی مازندران برفروبی شد

مازندران مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان نمود : با توجه به ورود توده هواي سرد به كشور در طی ۴۸ ساعت گذشته و بارش برف در مناطق برفگير و كوهستاني ، ۴۸۵کیلومتر از جاده های برفگیر استان توسط راهداران برفروبی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران) ، عباسعلی نجفی  ضمن اعلام اين مطلب گفت : اين اداره كل به منظور حفظ ايمني جاده ها و تردد روان وسايل نقليه و جلوگيري از بروز سوانح رانندگي با كليه امكانات  و اكيپ هاي راهداري خود آمادگي كامل براي عمليات راهداري را دارد.

وي اظهار داشت: در حال حاضر ۳۳ اکيپ راهداري در قالب ۲۵۰ ماشين و ۳۵۰ راهدار در محورهاي مواصلاتي استان در حال اجرای عملیات راهداری زمستانی هستند.

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران طول محورهاي برفگير مازندران را ۳۷۰۰ کيلومتر اعلام و عنوان کرد: در حال حاضر ۲۲ راهدارخانه در محورهاي مواصلاتي استان تجهيز شده و آماده سرويس دهي به مسافران و در راه ماندگان است.

نجفی خاطر نشان ساخت: با توجه به ورود توده هواي سرد به كشور در طی ۴۸ ساعت گذشته و بارش برف در مناطق برفگير و كوهستاني ،۴۸۵کیلومتر از جاده های برفگیر استان توسط راهداران در طی ۸۶ مرحله برفروبی شد.

وی ادامه داد : محور هراز ( محدوده امامزاده هاشم تا آب اسک) ، محور کندوان ( محدوده هزارچم تا تونل کندوان ) ، محور سوادکوه ( محدوده ورسک تا گردنه گدوک ) ، محور ساری _ کیاسر ( محدوده کیاسر تا سه راهی فولادمحله ) از جمله مناطقی بودند که عملیات برفروبی در آنها انجام پذیرفت.

نجفی به شماره پيام كوتاه اين اداره كل اشاره و تصريح نمود : هموطنان عزيز مي توانند علاوه بر شماره ۱۴۱ ، از طريق سامانه پيام كوتاه به شماره ۱۰۰۰۰۱۴۱ از شرايط جاده و جوي محورها در طول سال اطلاع حاصل كنند.