شناسهٔ خبر: 87699 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث دوساختمان مرکز نگهداري ازآسيب ديدگان اجتماعي توسط راه و شهرسازی استان ایلام

ساختمان آسییب دیدگان اجتماعی ایلام.jpg با تلاش راه و شهرسازی استان ایلام و همراهی شرکت بازآفرینی شهری ایران احداث دو ساختمان نگهداري از آسيب ديدگان اجتماعي و پايگاه خدمات اجتماعي ايلام در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید و تحویل اداره کل بهزیستی استان خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ايلام) ، مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی ومدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری ایران که به همراه علی اصغر کاظمی مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن بازدید از این طرح ها بر تکمیل و تسریع احداث این پروژه ها تأکید کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکید کرد: در سه منطقه بزرگ سکونتگاهی در سطح بافت های فرسوده ایلام طرح های بزرگی در دست اجرا می باشد که به صورت مجتمع هنری ، سرای محله، کتابخانه، درمانگاه و مرکز توجه به آسیب های اجتماعی،پایگاه خدمات اجتماعی ، سالن ورزشی، پارک محله و ... در حال احداث است که کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است که باید توسعه و افزایش پیدا کند.

علی اصغر كاظمي مديركل راه و شهرسازي استان ایلام در خصوص دو  پروژه اجتماعی شهر ایلام گفت : به منظور ساماندهي افراد بي سرپرست و اشخاصي كه به هر دليل سرپناه مشخصي ندارند و آموزش و توانمند سازي و حمايت از اين اشخاص نياز به يك مركز مجهز در شهر ايلام وجود داشت  كه با پي گيري اين اداره كل و مساعدت وزارت راه وشهرسازي (شركت مادر تخصصي باز آفريني  شهري ايران) وهمكاري مسئولين استان ، احداث  ساختمان مركزنگهداری آسیب دیدگان اجتماعی در يكي از سكونتگاههاي هدف شهر ايلام (محله سبزي آباد) اجرايي شد.

كاظمي افزود: مركز نگهداري از آسيب ديدگان اجتماعي شهر ايلام با زير بناي ۳ هزار متر مربع در سه طبقه با پيشرفت فيزيكي ۹۵ درصد در حال احداث بوده که براي احداث اين مركز بالغ بر ۷ ميليارد تومان اعتبار از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران هزينه شده است و در آستانه بهره برداری و تحویل به اداره کل بهزیستی استان می باشد.

 

وي همچنين از پيشرفت حدود ۷۵ درصدي احداث ساختمان پايگاه خدمات اجتماعي  محله بانبرز شهر ايلام خبر داد و افزود:

اين پروژه نيز با هدف ارائه خدمات به افراد كم توان جامعه با زيربناي ۱۱۰۰ متر مربع در سه طبقه در زميني به مساحت ۳ هكتار در كنار ساير پروژه هاي بازآفريني شهري استان  در محله بانبرز شهر ايلام در حال احداث است.

مديركل راه و شهرسازي خاطر نشان كرد: اين ساختمان شامل فضاهاي اداري، اتاق مشاوره و مددكاري اجتماعي و ...  بوده و براي احداث آن بالغ بر ۳ و نیم  ميليارد تومان از محل اعتبارات بازآفريني شهري وزارت راه و شهرسازي هزينه خواهد شد.