شناسهٔ خبر: 8775 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

همزمان با سفر وزير راه به عراق مطرح شد؛

درخواست طارق الخیکانی از مشارکت ایران در نوسازی عراق

سفر وزیر راه و شهرسازی به عراق وزیر مسکن و عمران عراق بعد از گفتگو با عباس آخوندی همتای ایرانی خود گفت که از ایران درخواست مشارکت در نوسازی مناطق تخریب شده عراق را دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از آژانس خبری الفرات، وزیر مسکن و عمران عراق بعد از گفتگو با همتای ایرانی خود عباس آخوندی به گزارشگران گفت که از ایران درخواست مشارکت در نوسازی مناطق تخریب شده توسط تروریست‌ها را داشته است.

طارق الخیکانی در یک کنفرانس خبری با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران گفت: عراق همواره از مشارکت شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های نوسازی و توسعه در عراق استقبال کرده است. ضمن این‌که علاوه بر توافقات قبلی که بخشی از آن‌ها اجرا شدند در رابطه با ساخت بزرگراه نیز گفتگوهایی صورت گرفته است.

آخوندی اظهار امیدواری کرد با توجه به طیف گسترده ارتباطات ایران و عراق، این روابط می‌تواند روز به روز گسترده‌تر شود.

او همچنین به تمایل دو کشور در ساخت جاده‌ای بین شهر کوت و زرباطیه در عراق به منظور رفت و آمد میلیون‌ها زائر ایرانی به شهرهای مقدس نجف و کربلا اشاره کرد.

آخوندی روز چهارشنبه صبح برای دیداری یک روزه وارد عراق شد و دعوتنامه رییس جمهور حسن روحانی را به فواد معصوم رییس جمهور عراق جهت حضور در نشست دسامبر سال ۲۰۱۵ کشورهای صادر کننده گاز در تهران تحویل داد.

در این دیدار یک روزه آخوندی با وزیر حمل و نقل و وزیر مسکن و عمران عراق ملاقات داشت./

برچسب‌ها:

نظر شما