شناسهٔ خبر: 87930 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پرداخت وام ودیعه اسکان موقت به مالکان بافت های فرسوده استان همدان

آئینی12 آئینی از پرداخت وام ودیعه اسکان موقت تا سقف ۳۰ میلیون تومان، با نرخ۴ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارتراه و شهرسازی استان (همدان) محمدآئینی عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: مالکان واحد های فرسوده استان همدان و شهرستان های اطراف می توانند برای نوسازی واحد های فرسوده خود تسهیلات ودیعه اسکان موقت خود  به مبلغ ۳۰میلیون تومان را از صندوق کار آفرینی امید دریافت کرده و یا برای اطلاعات بیشتر به سایت شرکت باز آفرینی شهری ایران و یا به اداره کل راه و شهرسازی استان مراجعه کنند.

وی افزود: مالکان می توانند برای بازسازی و نوسازی واحد های فرسوده خود به ازای هر واحد ۸۰ میلیون تومان وام گرفته که ۴۰ میلیون آن با نرخ ۹ درصد، ۲۰میلیون آن با نرخ ۱۸درصد و ۲۰میلیون بعدی با نرخ۱۶ درصددریافت کنند، که باید برای ۲۰میلیون دوم اوراق خریداری شود، و اگر مالکان با یک سازنده حرفه ای همکاری داشته باشند آن شخص میتواند تا سقف ۱۷۰ میلیون تومان به ازای هر واحد وام بگیرد، که ۴۰میلیون تومان آن با نرخ ۹درصد،۶۰میلیون آن با نرخ ۱۸ درصد و ۷۰ میلیون بعدی با نرخ ۱۸ درصد بوده که با خرید اوراق از بانک مسکن انجام می شود.

آئینی یاد آورشد: اگر سازنده از فناوری نوین استفاده کند می توان به ازای هر واحد ۲۲۰ میلیون تومان وام دریافت کند که ۴۰میلیون با نرخ ۹ درصد، ۹۰ میلیون  با نرخ ۱۸ درصد و ۹۰ میلیون دوم با نرخ ۱۶ درصد با خرید اوراق بانک مسکن است.

وی تاکید کرد: منابع این امکانات در دست بانک مسکن بوده، حدود ۴۰هزار واحد در کل کشور جاری شده که سهم استان همدان حدود ۳ هزار واحد است،که در صورت الزام میتوان سقف تعداد را اضافه کرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این امکانات در قانون احیاء نوسازی و بهسازی بافت فرسوده شهری آورده شده که  شهرداری استانها و شهرستانها موظف هستند که حداقل ۵۰ درصد در عوارض ساخت تخفیف بدهند،که اگر این اقدام صورت نگیرد مردم می توانند از طریق شورای شهر پیگیر باشند.

آئینی خاطر نشان ساخت: طی تفاهم نامه ای که بین شرکت بازآفرینی شهری با مجموعه نظام مهندسی انجام شده ،قرار است در پروژه های نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده در بخش نظارت تا ۵۰ درصد تخفیف اعمال شود.

وی در پایان افزود: در مجموع تخفیفاتی که در عوارض شهری ، پروانه ساخت ، نظام مهندسی و تسهیلات پرداخت وام بانکی اعمل شده است، اگر مردم مطلع باشند و در این زمینه اقدام نمایند ، باعث پیشرفت هرچه سریعتر ترمیم بافت های فرسوده استان خواهد شد.