شناسهٔ خبر: 87986 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سفیر پاکستان در ایران عنوان کرد:

راه‌اندازی خط دریایی مسافری بین ایران و پاکستان/ همکاری امداد و نجات دریایی چابهار و کراچی

بازدید ​ سفیر پاکستان در ایران گفت: با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر تجهیزاتی و زیرساختی که در بندر شهید بهشتی چابهار وجود دارد می‌توان تعاملات منطقه‌ای را افزایش داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رحیم حیات قریشی در بازدید از بندر چابهار با اظهار خرسندی از امکان انتقال کالا از  طریق بندر شهید بهشتی چابهار به مقصد کراچی، تصریح کرد: با تقویت تعاملات دو  کشور می توان این روند را توسعه داد همچنین تصمیماتی در خصوص گسترش همکاری های امداد و نجات دریایی گرفته شده که به زودی تفاهم‌نامه آن امضا می شود.

سفیر پاکستان در ایران گفت: در راستای توسعه همکاری‌ها بین ایران و پاکستان خط مسافری دریایی مشترک راه‌اندازی خواهد شد؛ رایزنی‌های اولیه صورت گرفته و امیدواریم با سرعت این امر وارد فاز اجرایی شود. 

بهروز آقایی؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: تقویت پیوند کشورها و همکاری متقابل یکی از رسالت‌های بندر چابهار است و تمام کشورها بدون هیچ محدودیتی می‌توانند در این بندر فعالیت و سرمایه‌گذاری کنند.

وی با طرح پیشنهاد اجرایی‌سازی مفاد موافقتنامه خواهر‌خواندگی بین بنادر گوادر و چابهار، اضافه کرد: در صدد هستیم بندر چابهار به عنوان هاب پیوند‌دهنده بنادر منطقه مطرح شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ، ایجاد مراکز مشترک جستجو، امداد و نجات دریایی بین سواحل غربی چابهار و پاکستان را در راستای ارتقای ایمنی تردد دریایی، جلوگیری از بروز حوادث احتمالی و ایجاد بستر مناسب جهت ارائه خدمات با کیفیت و کمیت بیشتر ضروری دانست.