شناسهٔ خبر: 8802 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

کاهش مجدد قیمت اوراق تسهیلات مسکن با ورود به کانال ۶۰ هزار تومانی

اوراق تسهیلات مسکن قیمت اوراق تسهیلات مسکن همزمان با کاهش تب خرید و فروش مسکن در بازار حقیقی در بازار سهام نیز با کاهش هزار تومانی مواجه شد. کارشناسان بازار سهام، ادامه کاهش قیمت این اوراق را تا اعلام توافق با ۱+۵ در دهم تیرماه محتمل می‌دانند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی‌رغم پیش‌بینی کارشناسان بازار سهام مبنی بر عدم کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن در تالارهای فرابورس، این اتفاق از روز سه‌شنبه گذشته آغاز شد و تا امروز ادامه یافت و به کانال ۶۰ هزار تومانی وارد شد.

بر اساس این گزارش، امروز شنبه ۶ تیر اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک مسکن با نماد «تسه» در فرابورس با هزار تومان کاهش نسبت به سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته، ۶۹ هزار تومان در کمترین و ۷۲ هزار تومان در بالاترین قیمت به فروش رفت؛ این در حالی است که گران‌ترین برگه تسهیلات مسکن در روز چهارشنبه ۷۵ هزار تومان به ازای هر برگه ۵۰۰ هزار تومانی وام مسکن بود.

کارشناسان ادامه افت قیمت اوراق تسهیلات مسکن و ادامه حرکت نزولی در کانال ۶۰ هزار تومانی را تا روزهای آینده محتمل می‌دانند.

همچنین انتشار اخباری مبنی بر لغو ممنوعیت پرداخت وام مسکن از سوی بانک‌های تجاری (غیر از بانک مسکن) و نیز افزایش سقف وام خرید و ساخت مسکن به ۸۰ میلیون تومان (ویژه خانه‌اولی‌ها) در بانک مسکن، علاقه‌مندی مردم به خرید اوراق تسهیلات مسکن را کاهش داده است.

کارشناسان بازار مسکن با اشاره به بازگشت رکود موقتی در روزهای اخیر در بازار مسکن اعلام می‌کنند که با افزایش امیدواری نسبت به حذف تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران در چند روز آینده، شاهد بازگشت مجدد رونق به این بازار خواهیم بود./

برچسب‌ها:

نظر شما