شناسهٔ خبر: 88064 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:

قم رتبه دوم کشور در پرداخت تسهیلات کرونا را کسب کرد

صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: براساس ارزیابی انجام گرفته استان قم بعد از استان گیلان، بیشترین میزان پرداخت تسهیلات ویژه بنگاه های آسیب دیده از کرونا در حوزه حمل و نقل برون شهری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسن صبوری اظهار داشت: از سال گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کسب و کارها دچار خسارت و آسیب شدند که بر همین اساس تسهیلاتی ویژه برای برخی کسب و کارها در نظر گرفته شد.

وی افزود: یکی از این کسب و کارها حوزه حمل و نقل برون شهری  شامل جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی بوده است که از همین رو با هدف جبران بخشی از خسارات وارده به این مشاغل و شرکت ها در اثر شیوع بیماری کرونا تفاهم نامه ای بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضاء و بر اساس آن تسهیلاتی به رانندگان مسافری بین شهری و شرکت های حمل و نقلی درنظر گرفته شد.

صبوری با اشاره به این که به ۸۸ درصد درخواست ها، تسهیلات پرداخت شده است توضیح داد: به ۱۷۷۴ راننده برون شهری بالغ بر ده میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات شش میلیون تومانی پرداخت شد.

وی گفت:  ۱۳ شرکت مسافربری جاده ای با اشتغال ۴۶ نفر ۵۲۰ میلیون تومان تسهیلات ویژه کرونا دریافت کردند.

صبوری در خصوص پرداخت تسهیلات به شرکت های هواپیمایی اظهار داشت: به هشت شرکت هواپیمایی با اشتغال ۲۷ نفر مبلغ ۳۲۴ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در مجموع  ۱۷۹۵ پرونده در خصوص کسب و کارهای مربوط به حمل و نقل استان با اشتغال ۱۸۴۷ نفر تشکیل شد که حدود یازده میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات ویژه بنگاه های آسیب دیده از کرونا به آن ها تخصیص یافت.

صبوری در پایان اظهار داشت: استان قم رتبه دوم کشور در پرداخت تسهیلات ویژه کرونا در حوزه حمل و نقل را به خود اختصاص داده است.