شناسهٔ خبر: 8814 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

میرشفیع در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

کاهش ۵.۷ درصدی آمار تلفات سوانح رانندگی در راه‌های روستایی/ توجه به ايمن‌سازی ترددعرضی روستاییان

حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی از کاهش ۵.۷ درصدی آمار تلفات سوانح رانندگی سال ۹۳ در راه‌های روستایی نسبت به سال ۹۲ خبر داد.

سیدحسین میرشفیع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آمار تلفات سوانح رانندگی در راه‌های روستایی گفت: طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی آمار کشته‌شدگان در تصادفات رانندگی راه‌های روستایی سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ کاهش ۵.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: تقریباَ از ۱۳۳۰ نفر جان‌باخته در سوانح رانندگی راه‌های روستایی سال ۹۲ آمار تلفات به ۱۲۵۷ نفر در سال ۹۳ کاهش پیدا کرد.

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: همان‌طور که گفته شد وزارت راه و شهرسازی این آمارها را تولید نمی‌کند بلکه سازمان پزشکی قانون این آمارها را منتشر کرده و این مسئله نشان می‌دهد که در بخش ایمنی راه‌های روستایی وضعیت بهتر شده است.

میر شفیع اظهار کرد: نیمی از تلفات سوانح رانندگی در حاشیه جاده‌های اصلی و فرعی کشور رخ می‌دهد که متعلق به عابران پیاده و موتورسواران است. در این باره برای ايمن‌سازی تردد عرضی روستاییان از راه‌ها رایزنی شده تا بودجه‌ای اختصاص یابد./

نظر شما