شناسهٔ خبر: 88301 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری خبر داد:

افزایش ۴۹ درصدی کامیون‌های خروجی از پایانه های مرزی جاده ای کشور

هدايتي مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: تعداد کامیون‌های خروجی از پایانه‌های مرزی کشور در آذرماه سال‌جاری نسبت به ماه قبل ۴۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جواد هدایتی مدیر كل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی این سازمان با اعلام این خبر گفت: در آذرماه سال‌جاری تعداد ۱۵۹ هزار و ۹۹۶ دستگاه كامیون از پایانه های مرزی جاده ای تردد کرده اند که از روند جهشی تردد از مرزهای زمینی کشور حکایت دارد.

وی افزود: از این تعداد حدود ۳۷ هزار دستگاه كامیون اقدام به صادرات كالا، ۱۰ هزار دستگاه كامیون مربوط واردات كالا و ۷۵۰۰ دستگاه كامیون هم اقدام به ترانزیت با حمل مستقیم یا یکسره کرده اند.

هدایتی خاطرنشان کرد: در آذرماه ۱۳۹۹ مرز بازرگان جایگاه نخست صادرات و واردات را به خود اختصاص داد، مرز جلفا در رتبه دوم واردات و آستارا در رتبه دوم صادرات از طریق حمل یکسره قرار گرفت.

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی افزود: در این مدت فعال ترین مرز كشور در زمینه ترانزیت کالا پایانه مرزی باشماق کردستان و پس از آن پایانه مرزی دوغارون بوده است، همچنین بیشترین صادرات به‌صورت ترانشیپمنت در مرز پرویزخان صورت پذیرفته است.

هدایتی بیشترین مبادلات و تردد كامیون ها را در پایانه های مرزی كشورهای عراق و افغانستان اعلام كرد و گفت: یکی از اقدامات شاخص رخ داده در آذرماه، افزایش ۴۹ درصدی خروج از پایانه های مرزی و در نتیجه کاهش ۲۰ درصدی تعداد کامیون های متوقف در پس‌کرانه پایانه های مرزی کشور بوده است.

وی ضمن تقدیر از زحمات تمامی دست اندركاران در حوزه تجارت و حمل ونقل بین المللی کشور اعم از بخش‌های دولتی و خصوصی ذی‌ربط، این افزایش کم نظیر تردد را مرهون همدلی و تلاش دست جمعی برای تحقق اهداف اقتصادی کشور در سال جهش تولید ذکر کرد.