شناسهٔ خبر: 88345 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در پیام خود به مناسبت ۱۳ دی ماه تأکید کرد

«مکتب سلیمانی» قوی‌تر و مقاوم‌تر از گذشته بروز و ظهور یافته است

برگزاری مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل سازمان مجری و سازمان ملی زمین و مسکن وزیر راه و شهرسازی در پیامی به مناسبت سالروز۱۳ دی ماه ۹۸، یادآور شهادت سردار رشید اسلام سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهدای همراه اظهار داشت: امروز با فرار رسیدن چهلمین روز شهادت "محسن فخری‌زاده" به عنوان دانشمند انقلابی و خستگی‌ناپذیر «مکتب سلیمانی» قوی تر و مقاوم تر از گذشته بروز و ظهور یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، محمد اسلامی در این پیام تصریح کرد: سردار سرافراز جهان اسلام شهید سلیمانی نه تنها به عنوان قهرمان ملّت ایران بلکه قهرمان امّت اسلامی و تبلور ارزشهای فرهنگی ایران و تمام ایرانی ها است.

در این پیام آمده است: «مکتب سلیمانی» و شاخص‌ها و صفات منحصر به فرد شخصیتی حاج قاسم و آموزه‌های آن برای نسل‌های امروز و آینده ایران عزیز و بلکه مجاهدان مقاومت در اقصی نقاط جهان درسی ماندگاراست. شهید سلیمانی، مظهر شجاعت، مقاومت، درایت، تیزهوشی، فداکاری و معنویّت است و مجاهدت و خودسازی این شهید اسلام او را به چهره‌ی درخشان و قهرمان امّت اسلامی تبدیل کرد.
وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: این سردار رشید اسلام، اسم رمز برانگیختگی و بسیج مقاومت و الگوی مقاومت و مبارزه در دنیای اسلام همچنان خواهد درخشید و قهرمانِ شکست استکبار هم در زمان زنده بودنش و هم با شهادتش بود.
وی ادامه داد: خون شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی که نماد اقتدار انقلاب اسلامی ایران است نقطه عطفی خواهد شد در انسجام و وحدت ملی و جبهه مقاومت که اضمحلال استکبار را در پی خواهد داشت.
اسلامی افزود: همچنین شهید "محسن فخری‌زاده" به عنوان مدیری انقلابی و خستگی‌ناپذیر با سوابق برجسته علمی، مديريتی و پژوهشی، استوار و محکم در مسیر توسعه کشور حرکت می‌‌کرد و اندیشه‌‌های بلند او در بخش‌‌های نوظهور و بدیع موجب شده بود که در تمام جنبه‌های پیشرفت ایران ورود کند و بتواند با دستیابی به آخرین دستاوردهای بشری، موجب تحیر دشمنان قسم خورده شود.
وزیرراه وشهرسازی بیان داشت: ترورناجوانمردانه و جنایتکارانه سردار سلیمانی و پروفسور فخری زاده، نشانه ضعف و استيصال دشمن است كه توان مقابله علمی، سياسی و حتی نظامی را ندارد و از سوی ديگر از توان هسته‌‌ای و موشكی ايران هراس دارد و اين اقدامات عاجزانه و ترورهای كور در طول تاريخ انقلاب، نتوانسته ملت ايران را از مسير پيشرفت باز دارد و برعكس موجب بالندگي و رشد شده است.
اسلامی ادامه داد: قطعا راه این شهیدان بزرگوار توسط جوانان برومند کشور با شدتی بیشتر از گذشته ادامه خواهد یافت؛ زیرا که دشمنان با این ترور های ناجوانمردانه ثابت کردند که راه او درست و منطبق با اسلام و انقلاب اسلامی بوده است.
در پایان پیام اسلامی آمده است: وزارت راه و شهرسازی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهید فخری‌زاده با شهدا، امام شهدا و ملت شریف ایران اسلامی ضمن تجدید عهد، اعلام می کند که با  رهبری داهیانه رهبر فرزانه انقلاب (مدظله‌العالی) راه این شهدا با قدرت هر چه بیشتر ادامه می یابد  و رجاء واثق دارم این راه و مسیر بالندگی  این مرز و بوم را حمايت و تقويت خواهد کرد.