شناسهٔ خبر: 8863 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

جهانگیریان در نشست هم‌اندیشی راهکارهای توسعه صنعت حمل‌ونقل هوایی:

تبادلات اقتصادی ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد دلاری صنعت هوانوردی/ لزوم اصلاح و بازنگری سیاست‌های صنعت

علیرضا جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به بازار تبادل ۶۴۰۰ میلیارد دلاری اقتصادی صنعت هوانوردی گفت: ضروری است این صنعت که به‌واسطه تحریم‌ها زخم‌های گوناگونی خورده است، مورد توجه ویژه و سیاست‌های این صنعت اصلاح و بازنگری شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علیرضا جهانگیریان در نشست هم‌اندیشی راهکارهای توسعه صنعت حمل‌ونقل هوایی که امروز یکشنبه هفتم تیرماه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و جمعی از فعالان صنعت هوایی کشور در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد گفت: این صنعت بیانگر وضعیت اقتصادی و میزان توسعه صنعتی کشورها است، به همین دلیل توجه به آن اهمیت بسیار بالایی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ایجاد اشتغال، تبادل فرهنگی، توسعه صنعت گردشگری و کمک به حفظ محیط زیست را از ویژگی‌های مثبت توسعه صنعت هوایی عنوان کرد و افزود: صنعت هوایی نخستین محل ارتباطی هر کشور با دیگر کشورها است و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه به شمار می‌رود.

جهانگیریان با اشاره به بازار تبادل ۶۴۰۰ میلیارد دلاری اقتصادی صنعت هوانوردی بیان کرد: بیش از دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر در جهان با بهره‌گیری از این بستر ارتباطی جابه‌جا می‌شوند اما صنعت هوایی کشورمان با چالش‌های گوناگونی روبه‌رو است که وارداتی بودن این صنعت یکی از اصلی‌ترین عوامل شکل‌گیری این چالش‌ها است که ضرورت بومی‌سازی صنعت هوایی را دو چندان می‌کند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری ایران، نبود سیاست‌گذاری‌های مناسب، تحریم‌ها، فقدان پشتیبانی نظام اجرایی کشور از صنعت هوایی در برنامه‌ریزی و تأمین منابع را از چالش‌های این صنعت عنوان کرد و افزود: ضروری است این صنعت که به‌واسطه تحریم‌ها زخم‌های گوناگونی خورده، مورد توجه ویژه و سیاست‌های این صنعت اصلاح و بازنگری شود.

بر اساس این گزارش، تعدادی از فعالان صنعت هواپیمایی، صاحبان کشورها و مدیران این حوزه به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و بیان خواسته‌های خود پرداختند.

محمود شیخ زین‌الدین (معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری)، علی وطنی (معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری)، منوچهر منطقی (دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری) در این نشست حضور داشتند./

نظر شما