شناسهٔ خبر: 88739 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری ششمین همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان به صورت الکترونیکی در بهمن ماه

khayati600-400.jpg رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: ششمین همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان در تاریخ ۲۶ تا ۲۹ بهمن ماه ۹۹ به صورت الکترونیکی با استفاده از اساتید برجسته داخلی و خارجی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، محمود خیاطی بیدخت اظهار داشت: نظام مدیریت یکپارچه با ایجاد بستر فرهنگی خلاق و نگرشی نو و سیستماتیک، به تاثیر متقابل عوامل بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی پرداخته و در این راستا، نواقص، مخاطرات بالقوه و حوادث را بطور نظام‌مند مورد ارزیابی قرار می‌دهد و روش‌های مبتنی بر پیشگیری را ارائه می‌دهد.  

وی با توجه به لزوم ارتقا سطح علمی و تخصصی جامعه مهندسی کشور، آشنایی با سیستم‌های جدید مرتبط با محورهای اصلی همایش شامل انرژی، محیط زیست، صنعتی سازی و ایمنی ساخت را مهم دانست و افزود: در این راستا اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از طریق دبیرخانه دائمی فناوری های نوین صنعت ساختمان خود را موظف می‌داند تا با شناسایی همایش‌ها و وبینارهای مورد نیاز نظیر ششمین همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان تلاش خود را جهت برگزاری هر چه بهتر کیفی و کمی همایش به کار بندد.

محمود خیاطی بیدخت استفاده از سیستم‌های روز دنیا در حوزه فناوری‌های نوین صنعت ساختمان و ارتباط بین بازار عرضه و تقاضا و تغییر رویکرد تولیدکنندگان ساختمان از روش های سنتی به صنعتی را مهم خواند و گفت: چشم انداز این همایش برگرفته از دیدگاه های دولت در راستای توسعه صنعت ساخت و ساز است.

رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ در جهان و لزوم استمرار ارایه خدمات در بحث‌های آمورشی از یک سو و مباحث تولیدی از سوی دیگر تمام تلاش این دبیرخانه در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این همایش به صورت الکترونیکی (مجازی) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

لازم بذکر است این همایش امسال با همکاری دانشگاه صنعتی سجاد برگزار و دارای امتیاز یک دوره ارتقا پایه رشته های هفت‌گانه نظام مهندسی بر اساس مجوز دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی است.