شناسهٔ خبر: 88902 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان خبر داد:

برخورداری ۸۱ درصد از راه‌ای روستایی استان زنجان ازروکش آسفالت

روکش راههای روستایی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: از ۴ هزار و ۲۱۱ کیلومتر راه روستایی دراستان زنجان ۸۱/۱ درصد روستاهای استان دارای راه آسفالت هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (زنجان )، عبدالحسین علی اکبری با اعلام  این خبرگفت: راه‌های روستایی استان زنجان ۷۲ درصد از مجموع کل راه‌های محورهای مواصلاتی استان را در بردارد و در راستای اجرای طرح اقدام برای راه‌های اولویت‌دار روستایی (ابرار) در استان زنجان ۵۰ روستا تحت پوشش این طرح قرارگرفته و انجام عملیات ۲۷ پروژه از ابتدای اجرای طرح در تاریخ  ۱۳۹۸ تا پایان ۹ ماهه سالجاری ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۸۹۰ روستا در استان زنجان، ۶۲۹ روستا برخوردار از راه آسفالت روستایی، ۸۷ روستا برخوردار از راه آسفالت فرعی و اصلی هستند، افزود: اولویت در اجرای طرح ملی ابرار بر اساس تعداد خانوار روستاها است و روستاهای بالای ۲۰ خانوار شامل این طرح هستند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان بیان داشت: راه روستایی گل بداغ به طول ۵/۶ و راه روستایی باغلوجه بیات به طول ۵/۷ کیلومتر در شهرستان زنجان از جمله راه‌هایی هستند که درسال ۱۳۹۹ بهسازی و آسفالت شدند.

این مقام مسئول بهسازی و آسفالت ۴۰ کیلومتر  از راه‌های روستایی استان از جمله راه را جزو برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان دانست و اظهار داشت: برای انجام این پروژه‌ها مبلغ ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.