شناسهٔ خبر: 89079 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امضاء تفاهمنامه همکاری هواشناسی و سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان

تفاهمنامه به منظور ارتقاء همکاری، تفاهمنامه‌ای بین هواشناسی و سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، با حضور سرپرست پژوهشکده آب و کشاورزی سازمان هواشناسی و مدیران و معاونان این دو دستگاه منعقد شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان گیلان، محمد دادرس مدیر اين اداره کل در ابتدای این مراسم با ابراز خرسندی از تمدید این تفاهم‌نامه موفقیت‌های حاصله در طی چند سال گذشته را حاصل همکاری‌های متقابل این دو مجموعه دانست.

دادرس با بیان اینکه کارشناسان هواشناسی استان جهت ارتقاء این خدمات در سال گذشته اقدام به طراحی برنامه‌ای تحت عنوان اپلیکیشن اطلاع رسانی به پرورش دهندگان ماهیان گرم آبی کردند و  جزو ایده‌های برتر سازمان قرا گرفت، به منظور اطلاع رسانی جامع تر هر هفته در یک برنامه زنده تلویزیونی توصیه‌های هواشناسی با حصور کارشناس هواشناسی اعلام می شود.

این مقام مسئول افزود: همچنین برای استمرار این اطلاع‌رسانی‌ها یک بند از قرارداد مربوطه با صدا وسیما از تبصره ماده ۳۸ را به ارائه این توصیه‌ها اختصاص داده است.

الماسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز با تقدیر از هواشناسی استان گیلان برای برگزاری مستمر جلسات بررسي که علاوه بر محل سازمان در رشت در کیاشهر و تالش نیز برگزار می‌شود، خواستار تداوم این جلسات و ارتقاء این همکاری‌ها شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی افزود: این سازمان تمام همت خود را برای دستیابی سریع و همه گیر کاربران به توصیه‌های هواشناسی کشاورزی و حتی افزودن بندی ویژه در قرارداد خود با صدا و سیمای مرکز گیلان انجام  خواهد داد.

در این جلسه نیز محمد جواد زهد قدسی، رئیس مرکز هواشناسی کشاورزی رشت گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و تعداد جلسات در طی سال‌های گدشته برای حاضرین بیان کرد و سپس ابراهیم اسعدی اسکویی سرپرست پژوهشکده آب و کشاورزی نیز درخصوص خودکارسازی سامانه تهک برای محصول برنج، گزارشی به صورت پاورپوینت ارائه کرد که مورد استقبال رئیس سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفت و درخصوص اجرائی شدن آن در گیلان قول مساعد داد.

در پایان نیز با امضاء تفاهمنامه توسط مدیران دو دستگاه و با حضور  معاونین و رؤسای ستادی هر دو مجموعه این تفاهم‌نامه‌ها مبادله شد.