شناسهٔ خبر: 89107 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

ساخت پیشرفته‌ترین ایستگاه رادیویی دریای عمان در بندر چابهار/ کاهش زمان واکنش عملیات‌های نجات دریایی

بندر چابهار معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌ریزی برای ایجاد یک ایستگاه رادیویی با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها در بندر چابهار شروع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن ابراهیمی با بیان اینکه برنامه ث‌ریزی برای مدل ایجاد یک ایستگاه رادیویی با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و مطابق با استانداردهای جهانی در بندر چابهار شروع شده، اظهار داشت: با پایان ساخت برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار؛ شروع بهره‌برداری این طرح زیرساختی کلید خواهد خورد.

وی با اشاره به نگرش توسعه‌ای به سواحل مکران، تصریح کرد: با اجرای کامل این پروژه، بندر چابهار حرفه‌ای‌ترین ساختار ایستگاه رادیویی را در دریای عمان خواهد داشت؛ این مدل منطبق با الزامات کشوری و بین‌المللی و در طراحی آن، جدیدترین تکنولوژی‌های ارتباطی دریایی دیده شده است. 

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد:  با اجرای طرح پوشش رادیویی سواحل مکران؛ ارتباط دریایی آبهای ساحلی استان بطور کامل پوشش داده می‌شود و زمینه تسهیل برقراری پیام‌های اضطرار و ایمنی فراهم و زمان واکنش عملیات‌های نجات دریایی کاهش خواهد یافت.