شناسهٔ خبر: 89311 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف توسعه همکاری سه جانبه انجام گرفت

نشست سه جانبه میان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، اداره کل هواشناسی استان خراسان رضوی و شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

همكاري سه جانبه نشست توسعه همکاری سه جانبه میان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور ، اداره کل هواشناسی استان خراسان رضوی و شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در محل ساختمان شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي (خراسان رضوی)، طی نشستی که به دعوت بتول گندمی عضو و رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس و با حضور مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور،  آذرزرین رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در مشهد و محسن عراقی زاده مدیر کل اداره هواشناسی استان خراسان رضوی که در محل ساختمان شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برگزار شد، پیرامون توسعه همکاری سه جانبه در راستای انجام پروژه های خاص در شهر مشهد بحث و تبادل نظر شد .

در ابتدای این نشست بتول گندمی عضو و رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ضمن خیر مقدم خدمت مهمانان و استقبال از این نشست، به برگزاری جلسات مشترکی پیرامون توسعه همکاری بیشتر با پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اظهار امیدواری کرد .

در ادامه این دیدار مهدی رهنما ضمن تشکر از دعوت و برگزاری این نشست توسط بتول گندمی به معرفی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور پرداخت و توضیحاتی در مورد فعالیت‌های این پژوهشگاه در خصوص همکاری آموزشی با مراکز آموزش عالی و مشارکت با دستگاه‌های دولتی در اجرای پروژه‌های مطالعاتی و عملیاتی در زمینه‌های مرتبط با علوم هواشناسی ارائه کرد.

وی افزود: پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با دارا بودن ۱۴ گروه پژوهشی و ۳ پژوهشکده "هواشناسی و علوم جو" در تهران "اقلیم شناسی" در مشهد و "هواشناسی آب و کشاورزی" در ایلام، به انجام مطالعات و پژوهش‌های مرتبط با دانش محض هواشناسی و شناخت، گسترش و ارائه کاربردهای آن‌ها می‌پردازد. همچنین بخش مهمی از فعالیت‌های این پژوهشگاه، همکاری آموزشی با مراکز آموزش عالی و مشاركت با دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط در اجراي پروژه‌هاي مطالعاتی و عملیاتی در زمینه‌های مرتبط با علوم هواشناسی است.

 رهنما در پایان سخنانش اضافه کرد پژوهشگاه هواشناسی در خصوص طراحی و توسعه سامانه های هشدار سریع مخاطرات جوی نظیر سیل، گردوخاک، رعدوبرق، تگرگ، بهمن و یخبندان در حال فعالیت است. در بحث آلودگی هوا هم کارهای مناسبی صورت پذیرفته که می‌توان به پروژه‌ای تحت عنوان سامانه مدل سازی و پیش بینی کیفیت هوا برای ۱۰ کلان شهر که در حال اجرا است و به زودی به مرحله بهره برداری در می آید اشاره کرد.

وی همچنین اضافه کرد: پژوهشکده اقلیم شناسی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور که در شهر مشهد  واقع شده است پروژه های موفقیت آمیز متعددی پیرامون بررسی عوامل مخاطرات اقلیمی در سطح کشور انجام داده و یا در حال انجام است که به دلیل واقع شدن در استان خراسان رضوی به ویژه شهر مشهد نیازمند حمایت و نگاهی ویژه از طرف مسئولین امر در استان است.

در پایان این دیدار  محسن عراقی زاده مدیرکل اداره هواشناسی استان خراسان رضوی ضمن ارائه گزارش آب و هوایی استان به مجموعه فعالیت ها و توانمندی های اداره هواشناسی استان خراسان رضوی پرداخت .