شناسهٔ خبر: 89596 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار هواشناسی-سطح نارنجی

رگبار باران و رعدوبرق و وزش بادشدید موقتی در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف

هشدار هواشناسی سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری نسبت به بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، کاهش دید و لغزندگی جاده های کوهستانی و سقوط بهمن در مناطق مستعد هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری ضمن پیش بینی رگبار باران و رعدوبرق و وزش بادشدید موقتی در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف نسبت به بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، کاهش دید و لغزندگی جاده های کوهستانی و سقوط بهمن در مناطق مستعد هشدار داد.

متن این هشدار به شرح ذیل است:

هشدار هواشناسی-سطح نارنجی شماره ۷۴ 

 توصیف سامانه: تداوم فعالیت سامانه بارشی
زمان شروع: شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
زمان پایان: اواخر وقت یک‌شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق و وزش بادشدید موقتی در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف
منطقه اثر:
یک‌شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۱۹ : کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، غرب فارس
اثر مخاطره: بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، کاهش دید و لغزندگی جاده های کوهستانی به سبب بارش برف، افزایش حجم رواناب و آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای برون شهری، تاخیر و احتمال لغو پروازها، احتمال ریزش بهمن در مناطق مستعد، در مناطق مستعد جنوبی احتمال وقوع تگرگ.
توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری بویژه مناطق کوهستانی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، آمادگی شهرداریها و سازمان های امدادی برای کنترل و بازگشایی آبروها، آمادگی تجهیزات برف روبی و تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، امتناع از هر گونه فعالیت های کوهنوردی برای اجتناب از خطر صاعقه و تگرگ.