شناسهٔ خبر: 89599 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد

رشد 17 برابری احداث راه های اصلی در چهارمحال و بختیاری پس از انقلاب اسلامی

DM2A1779.1.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از رشد 17 برابری احداث راه های اصلی در استان پس از انقلاب تاکنون خبر داد.

        به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی در برنامه "چشم انداز توسعه" شبکه استانی جهان بین با اشاره به آمار مقایسه ای وضعیت راه های استان در اوایل انقلاب اسلامی و روند پیشرفت آن تاکنون، توسعه راه ها را بسیار چشمگیر خواند. وی راه های روستایی  و اصلی آسفالته در سال 1357 را به ترتیب 178 و 44 کیلومتر خواند و افزود: به برکت انقلاب اسلامی، در حال حاضر در استان 2371 کیلومتر راه روستایی، 758 کیلومتر راه اصلی و 291 کیلومتر راه فرعی داریم. مدیرکل راه و شهرسازی استان به ساخت بزرگراه ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون 269 کیلومتر بزرگراه در استان وجود دارد که عمده آن ها بصورت شریانی در حال خدمات دهی هستند و همچنین 137 کیلومتر بزرگراه در حال احداث می باشد و از این مقدار طبق پیش بینی ها، 60 کیلومتر آن تا سال آینده به بره برداری خواهد رسید در حالی که سال های اول انقلاب هیچ بزرگراهی در استان وجود نداشته است. مهندس مقصودی همچنین گفت: در مجموع راه های بزرگراهی، اصلی، فرعی، روستایی و درون شهری حوزه راه، در حال حاضر 3742 کیلومتر راه در استان احداث شده است و این عدد رشد بالایی را نشان می دهد.

 وی با اشاره به محور شهرکرد ـ بروجن، اعتبار مصوب این طرح را در سال جاری 100 میلیارد تومان و اعتبار جذب شده آن را 160 میلیارد تومان خواند و گفت: کار زیرسازی این محور در قطعه باقی مانده به طول 3/11 کیلومتر به اتمام رسیده و با مساعد شدن شرایط و شروع آسفالت، تا پایان سال جاری آماده بهره برداری است. مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص محور بروجن ـ لردگان نیز افزود: با پایان یافتن کار زیرگذر روستای گدارکبک تا اسفندماه، قطعه باقی مانده محور از گدارکبک تا قبل از گردنه کره بس، تا پایان سال زیر بار ترافیک خواهد رفت. مهندس مقصودی ادامه داد: پروژه تونل ها و پل گردنه کره بس در این محور به طول 5 کیلومتر به دو پیمانکار فعال واگذار شده  و مدت زمان قرارداد آن دوساله است و به غیر از این 5 کیلومتر، کل محور تا پایان سال جاری بصورت 4 خطه و ایمن قابل استفاده خواهد بود.

وی کار ساخت و توسعه بزرگراه ها را در استان زمان بر خواند و گفت: به دلیل شرایط کوهستانی و صعب العبور بیشتر مناطق استان، مشکلاتی در زمینه توسعه بزرگراهها وجود دارد اما به لحاظ دانش فنی و نیروی انسانی، استان کاملا به روز و در حد استاندارد جهانی است و نمونه آن ساخت تونل و پل های عظیم توسط متخصصان و پیمانکاران داخل استانی در سال های اخیر می باشد.