شناسهٔ خبر: 8963 - سرویس پربحث‌ترین اخبار
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

پیش‌بینی استقبال ۱۰۰ هزار نفری از صندوق پس‌انداز یکم

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی پیش‌بینی کرد با روند فعلی تا یک‌سال آینده یکصد هزار نفر برای استفاده از تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم سپرده‌گذاری کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت:‌ از روز افتتاح حساب تاکنون یعنی در ۱۸ روز کاری چهار هزار و ۳۸۸ نفر در صندوق پس‌انداز مسکن یکم سپرده‌گذاری کرده‌اند.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۷۸ میلیارد تومان در صندوق پس‌انداز مسکن یکم سپرده‌گذاری شده است.

وی با بیان این‌که ظرف ۱۸ روز کاری روزانه ۲حدود ۲۵۰ نفر برای دریافت وام در صندوق مذکور سپرده‌گذاری کرده‌اند، بیان کرد: این یک رشد فزآینده است و با همین روند تعداد سپرده‌گذاران در صندوق پس‌انداز مسکن یکم تا یکسال آینده به حدود ۱۰۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

صندوق حساب پس‌انداز مسکن یکم ۱۹ خردادماه سال جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس کل بانک مرکزی و مدیرعامل بانک مسکن رسما افتتاح شد.

محمدهاشم بت‌شکن یک روز پیش از این افتتاح رسمی با تاکید بر این‌که سقف تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم (۸۰، ۶۰ و ۴۰ میلیون تومانی) موقتی است، گفته بود: تأهل، سرپرستی خانوار، عدم استفاده از امکانات دولتی از جمله شروط پرداخت تسهیلات این صندوق است، ضمن آنکه واحدهایی مشمول این تسهیلات می‌شود که از پایان کار آن سال نگذشته باشد ضمن آنکه از پروانه ساخت آن سه سال نگذشته باشد.

وی با بیان این‌که سپرده‌گذاران صندوق جوانان می‌توانند پس از یک دوره ۶ماهه انتظار با سپرده‌گذاری در صندوق پس‌انداز یکم از تسهیلات این صندوق استفاده کنند، افزود:‌ این تسهیلات هم برای خرید و هم احداث واحد انفرادی است،‌ بنابراین این تسهیلات هم تقاضا و هم عرضه را پوشش می‌دهد.

وی یادآور شد: حداقل متوسط موجودی در هر دوره با توجه به سقف تسهیلات، ۱۳.۵ میلیون برای تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی، ۱۰ میلیون برای وام ۶۰ میلیون تومانی و ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای وام ۴۰ میلیون تومانی است.

وی خاطرنشان کرد: در دوره سپرده گذاری سود به سپرده‌گذاران تعلق نمی‌گیرد اما در صورت انصراف سود تسهیلات ۸درصدی به سپرده‌گذاران پرداخت می‌شود.

مدیرعامل بانک مسکن در ادامه با اشاره به اینکه بخشنامه تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم دیروز به همه شعب ابلاغ شده گفت: از فردا همه شعب آمادگی افتتاح این حساب را دارند.

بت‌شکن با بیان اینکه از متقاضیان تسهیلات صندوق یکم تعهدنامه مبنی بر عدم استفاده از تسهیلات دولتی اخذ می‌شود، افزود: ماهیت این حساب یک تعهدی و برنامه‌ای است که به‌خلاف سایر بانک‌ها که از هرکسی سپرده می‌گیرند و به هر کسی که بخواهند یا نخواهند وام می‌دهند، اما بانک مسکن متعهد است که پس از دوره انتظار وام را پرداخت کند.

وی تأکید کرد: اقساط وام صندوق پس‌انداز پلکانی ساده برای وام ۸۰ میلیونی ۹۳۷ هزار تومان، وام ۶۰ میلیون تومانی ۷۰۳ هزار تومان و برای وام ۴۰ میلیون تومانی ماهانه ۴۶۸ هزار تومان خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما