شناسهٔ خبر: 89695 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام:

۵۰ کیلومتر از آزادراه کرمانشاه- حمیل در حال احداث است

تقاطع کارزان ایلام.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اعلام کرد: پروژه آزاد راه کرمانشاه- حمیل- ایلام- مهران نیز از سمت کرمانشاه تا حمیل به طول ۵۰ کیلومتر در حال اجرا است ، این طرح در ادامه به سمت ایلام و مهران در دستور کار قرار داشته و اجرایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( ایلام) علی اصغر کاظمی در خصوص محور ایلام- سرابله- حمیل- کرمانشاه گفت: ۷۸ کیلومتر  این محور در استان ایلام قرار دارد، از میدان ارغوان شهر ایلام تا بخش شباب شهرستان چرداول ۴۷ کیلومتر می باشد که تا کنون ۲۴ کیلومتر این مسیر به صورت چهار خطه زیر بار ترافیک قرار گرفته است و ۸ کیلومتر دیگر نیز در دست اجرا است که دو کیلومتر از این ۸ کیلومتر آماده آسفالت و بهره برداری است یک کیلومتر نیز تونل فعلی آزادی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اضافه کرد: همچنین تونل دوم آزادی نیز در تراز پایین تر به طول بیش از۳ کیلومتر به مرحله اجرا در آمده و عملیات اجرایی آن ظرف چند روز آینده آغاز خواهد شد که این مهم قوصها و گردنه های مسیر را کاهش خواهد داد.

وی افزود: سه تقاطع غیر همسطح  شامل زیر گذر ارغوان با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تقاطع غیر همسطح سرابله به ۴۵ و تقاطع غیر همسطح کارزان با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا هستند. همچنین ۱۴ کیلومتر مسیر نیز مطالعه شده و به زودی مناقصه چهار خطه شدن این ۱۴ کیلومتر نیز تا بخش شباب اجرایی می شود. از شباب تا انتهای حوزه استحفاظی استان ایلام ۳۱ کیلومتر است که در حال مطالعه برای چهار خطه شدن قرار دارد  با توجه به توپوگرافی منطقه مطالعات این قطعه زمان بیشتری لازم خواهدداشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان کرد: طرح آزاد راه کرمانشاه- حمیل- ایلام- مهران نیز از سمت کرمانشاه تا حمیل به طول ۵۰ کیلومتر در حال اجرا است ، این طرح در ادامه به سمت ایلام و مهران در دستور کار قرار داشته و اجرایی خواهد شد.

کاظمی به دیگرمحور ارتباطی استان ایلام به کرمانشاه اشاره کرد و افزود: موازی محور سرابله، محور ایلام- ایوان- قلاجه- کرمانشاه را داریم که ۷۵ کیلومتر مسیر در حوزه استحفاظی ایلام قرار دارد۳۵ کیلومتر این محور چهار خطه شده و ۱۲ کیلومتر نیز ۳ خطه شده است، تونل عظیم قلاجه در این محوربه طول ۲۶۰۰ متر با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی زیر بار ترافیک قرار دارد. ضمن اینکه کنار گذر شهر ایوان به طول ۹ کیلومتر و چهار خطه پلیس راه تا تونل پیامبر اعظم نیز با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد رد حال اجرا هستند. و به زودی عملیات اجرایی تقاطع های غیر همسطح سه راهی دالاهو و هفت چشمه نیز اجرایی خواهد شد.