به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان) ، محمد صدیق ثابتی اظهار کرد : راه به عنوان یکی از عناصر مهم در پیشبرد اهداف صنعتی ، اقتصادی و کشاورزی هر جامعه ای محسوب میشود و یکی از مهم ترین شاخص های مقایسه در میزان توسعه یافتگی هر منطقه ای می باشد .
ثابتی خاطر نشان کرد : در سالهای قبل از انقلاب ، استان کردستان به لحاظ برخورداری از راه مناسب از محرومترین استان های کشور بود که امروزه در سایه توجهات لازم به ویژه در سالهای اخیر این عقب ماندگی و محرومیت ها در حد قابل ملاحظه ای جبران شده است .
هدف گذاری بیش از ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در کردستان
وی ادامه داد : هم اکنون استان کردستان دارای ۳۳۲ کیلومتر بزرگراه است و هدف گذاری لازم برای ساخت بیش از ۲۰۰ کیلومتر نیز انجام شده که در قالب پروژه های متعدد از جمله بیجار –زنجان ، بیجار –دیواندره ، کریدور شمال – جنوب (کامیاران –سنندج ، دیواندره –سقز –بوکان ) و گردنه صلوات آباد در حال اجراست.
مدیر کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به هدف گذاریهای انجام شده در راستای بهبود شاخص های برخورداری از راه مناسب و رسیدن به میانگین کشوری در بخش های مختلف از تلاش در به ثمر رساندن پروژه های در حال اجرا خبر داد و گفت : از جمله پروژه های مهم و حیاتی استان میتوان به محور جدید سنندج – مریوان به طول ۱۰۵ کیلومتر اشاره کرد که هم اکنون با شتاب مناسب در ۲ سال اخیر از پیشرفت قابل ملاحظه ۸۱ درصدی برخوردار بوده که امید میرود در نیمه اول سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد .
ثابتی یاد آور شد : پروژه های ریز و درشت که در سطح استان با هدف تسهیل در ترافیک ، دسترسی سریع به مراکز مهم تجاری منطقه ای و فرامنطقه ای ، صرفه جویی در سوخت – انرژی –زمان ، کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن ، رونق بخشیدن به سرمایه گذاری ملی و منطقه ای ، گردشگری ، بهبود شرایط زیست محیطی و در نهایت رضایت استفاده کنندگان در جریان هستند شاهد رشد ، توسعه و شکوفایی استان خواهیم بود .