شناسهٔ خبر: 89935 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ارتقای کیفی روکش آسفالت صورت پذیرفت؛

اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت محورساری- کیاسر-فولادمحله

مازندران معاون راهداری اداره کل اهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت محور ساری- کیاسر-فولادمحله حدفاصل شهرک صنعتی تا گردنه ایول به طول ۱۷ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان با هدف ارتقای کیفی روکش آسفالت محور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)،  حسن جهانیان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت : با توجه به این که حمل قسمت اعظمی از محصولات کشاورزی استان از طریق حمل و نقل جاده ای  انجام می شود ، وجود زیر ساخت های مناسب برای تردد ناوگان حمل و نقل ضروری است ، لذا محورهای فرعی و روستایی نیازمند نگاه ویژه و توجه بیشتری می باشند.

وی در ادامه از آغاز عملیات بهسازی و روکش آسفالت سادات محله و گلجاری شهرستان ساری به طول ۲کیلومتر خبر داد و گفت : خوشبختانه در حال حاضر اقدامات خوب و گسترده ای در زمینه بهسازی ، ایمن سازی و آسفالت راه های روستایی در قالب طرح ملی " ابرار " در دست اجرا است. 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران به بخشی از فعالیت های کاری این اداره کل  در حوزه ایمن سازی راه های مرکز استان اشاره و اظهار داشت : مرمت و بهسازی و تثبیت نقاط رانشی راه "قارنسرا" ، بهسازی ، مرمت ، لایروبی تنقیه آبروها ، اجرای کانال بتنی در شهرک فرهنگیان ،احداث دیوار حفاظتی در محور روستایی "پرکوه "، زیر سازی و زهکشی  و روکش آسفالت "تاکام-آقامشهد" ،بهسازی راه " سقندیکلا"، از جمله پروژه های اجرایی این اداره کل بوده که در امسال به منظور بالا بردن ضریب ایمنی راه‌ها به اجرا در آمد.

جهانیان ادامه داد: باتوجه به اجرای طرح ارتقا کیفیت راهداری ، اقداماتی از قبیل اجراي خط كشي،نصب علائم،اَشكارسازي نقاط پرحادثه، شانه سازی ، رنگ آمیزی نیوجرسی ، پایه ها و نرده ها ، شسشتو و ساماندهی علائم ، اصلاح قوس ها و ... در سطح جاده های شهرستان ساری با جدیت در دست اجراست.

گفتنی است از ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه های موجود در مازندران ، مقدار۱۴۵۰کیلومتر مربوط به شهرستان ساری می باشد.