شناسهٔ خبر: 89957 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

کاهش محسوس دما در غرب، مرکز، شمال شرق و شرق کشور ظرف امروز و فردا

باد- باران- آسمان نیمه ابری- آسمان- هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما در غرب، مرکز، شمال شرق و شرق کشور ظرف امروز و فردا خبر داد.

کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: امروز ادامه فعالیت سامانه بارشی سبب می‌شود که در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی ، کردستان، زنجان، البرز، تهران‌، سمنان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، خوزستان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و همینطور شمال غرب فارس، بوشهر، اصفهان و غرب یزد بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد را داشته باشند.

وی افزود: بارش ها در مناطق سردسیر و مرتفع می تواند به شکل برف باشد. ضمن اینکه امروز در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش های پراکنده دارند و فردا جمعه نیز بارش ها در خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گیلان، مازندران، گلستان، کرمان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به صورت پراکنده ادامه دارد.

گودرزی عنوان کرد: بارش‌ها تا اوائل هفته آتی ادامه دارد اما نکته قابل توجه این است که در نیمه غربی کشور هوا به طور محسوسی سردتر می‌شود. این سرمای هوا فردا در مرکز، شمال شرق و شرق کشور رخ می‌دهد و به طور میانگین ۸ تا ۱۲ درجه در این مناطق شاهد کاهش دما هستیم. امروز در غرب، مرکز، شمال شرق و مناطقی از جنوب شرقی کشور و وزش بادهای شدید و خیزش گرد و خاک را داریم. ضمن این که به سبب افزایش ارتفاع برف در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی برای امروز و فردا احتمال وقوع بهمن در این مناطق وجود دارد.

وی گفت: از امروز تا یکشنبه هفته آتی آب های خلیج فارس و دریای خزر مواج می‌شود ضمن اینکه تهران آسمانی ابری دارد و برای بعد از ظهر افزایش ابر رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می شود و بیشینه دمای تهران امروز به ۱۵ درجه خواهد رسید.