شناسهٔ خبر: 90032 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار اردبیل خبر داد:

۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه کلور _درام اختصاص می یابد

اردبیل 1 استاندار اردبیل از اختصاص۱۰۰میلیارد تومان اعتبار از محل فاینانس داخلی بانک مسکن برای تسریع در روند پیشرفت پروژه مسیر کلور _درام خبر داد.

به گزازش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان اردبیل) ، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل و هیئت همراه به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از روند پیشرفت پروژه درحال اجرای کلور _درام در شهرستان خلخال اظهار کرد: پروژه اساسی و مهم کلور _درام برای شهرستان خلخال و استان از ارزش ویژه ای برخوردار است برای تحقق و تکمیل این پروژه، پیگیری های ویژه ای صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۷ کیلومتر از سمت شهر کلور هنوز به پیمانکار واگذار نشده است افزود: با تزریق این اعتبار این قطعه از سمت کلور آگهی مناقصه زده می شود تا طبق برنامه زمان بندی این پروژه پیش برود تا این قطعه در اوایل سال آینده با اقدام اداره کل راه و شهرسازی استان به پیمانکار سپرده شود و عملیات اجرایی این قطعه نیز به زودی آغاز خواهد شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور افزایش بودجه سایر پروژه ها حدود ۱۲ درصد بوده در حالی که برای این پروژه بیش از ۲۰۰ درصد اعتبار اختصاص یافته است و این به معنی اهمیت پروژه برای دولت و استان اردبیل است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته از محل جهش تولید و سفر رییس جمهور ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تخصیص یافت و پیمانکار در قطعه های مختلف با تمام توان کار خود را پیش می برد.

بهنام جو در رابطه با مزایای این پروژه اظهار کرد: مسیر کلور _ درام خلخال را از بن بست گردشگری و اقتصادی خارج می کند و مسافران جهت حضور در استان این مسیر را به عنوان امن ترین و بهترین مسیر انتخاب خواهند کرد که در این شرایط برای اقتصاد شهرهای خلخال و کلور نقش بسزایی خواهد داشت.

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این بازدید گفت : به لحاظ برقراری تردد اولیه از کیلومتر ۱۷ تا ۳۷ به طول ۲۰ کیلومتر، عملیات اجرایی در اولویت قرار می گیرد.

وی از ۱۵ دستگاه پل و ابنیه فنی انجام یافته در پروژه خبر داد و افزود : از ۴ دستگاه پل خاص واقع در مسیر ۳ پل تکمیل و عبور داده شده و یک پل در حال شروع عملیات اجرایی می باشد.

حیدری اضافه کرد : با تسویه مطالبات پیمانکار پروژه تا تیر ماه ، سعی می کنیم تا قبل از عید اسناد خزانه معادل ۴۰ میلیارد ریال دیگر پرداخت شود.