شناسهٔ خبر: 90231 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در آیین افتتاح آزادراه اعلام شد

تخفیف ۲۵ درصدی عوارض آزادراه غدیر به مدت ۳ ماه

عوارضی در آیین افتتاح آزادراه غدیر و با دستور رییس جمهور مقرر شد که عوارض آزادراه غدیر در سه ماهه ابتدایی بهره‌برداری با ۲۵ درصد تخفیف از رانندگان اخذ شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آزادراه راهبردی غدیر روز پنجشنبه هفتم اسفندماه با فرمان رییس جمهور افتتاح شد.

در این مراسم، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور،  معاون آزادراه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و رئیس پلیس راه راهور ناجا به ارائه توضیحاتی در خصوص نقش این پروژه در تسهیل و توزیع ترافیک، روند ساخت و جزییات این پروژه پرداختند. 

وزیر راه و شهرسازی در بخشی از این مراسم، حداکثر مبلغ عوارض خودروهای شخصی برای تردد در این آزادراه را ۲۵ هزار تومان و برای کامیون‌ها ۸۵ هزار تومان اعلام کرد که با دستور رییس‌جمهور، این مبالغ در سه ماه ابتدایی بهره‌برداری آزادراه با ۲۵ درصد تخفیف از رانندگان اخذ خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین خاطرنشان کرد مبالغ یادشده برای تردد و استفاده از کل مسیر در نظر گرفته شده است و از رانندگانی که فقط بخشی از مسیر را از طریق این آزادراه طی می کنند متناسب با طول مسیری که طی کرده اند عوارض اخذ خواهد شد.

آزادراه غدیر به طول ١٥٨ کیلومتر، دارای ٦ خط عبوری (رفت و برگشت) است که نقطه ابتدایی آن در محدوده ٣٦ کیلومتری آزادراه قزوین- کرج و در ٥ کیلومتری غرب شهرستان آبیک در استان قزوین واقع شده است.

هدف از اجرای این پروژه تکمیل بخشی از کریدور آزادراهی شرق به غرب و شمال به جنوب کشور است و سبب کوتاه شدن مسیر و تسهیل عبور و مرور بین مناطق شمال غرب کشور به مناطق شمال شرق کشور می‌شود.

این آزادراه از چهار استان قزوین، البرز، مرکزی و تهران عبور می‌کند و علاوه بر توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی ملی، در زمینه ترانزیت کالا در حوزه فراملی با تمرکز بر کشورهای همسایه نیز تأثیرگذار خواهد بود.