شناسهٔ خبر: 90374 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با ارسال نامه به استاندار قزوین ابلاغ شد

تصمیمات مهم شورای‌عالی شهرسازی و معماری در خصوص ساخت‌و‌ساز اراضی موسوم به نیاوران شهر قزوین

جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری با حضور وزیر راه و شهرسازی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با ارسال نامه‌ای به استاندار قزوین، تصمیمات مهم این شورا در خصوص ساخت‌و‌ساز در اراضی موسوم به گبران قلعه-نیاوران شهر قزوین را به وی ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در نامه فرزانه صادق مالواجرد، معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به جمالی‌پور، استاندار قزوین آمده است، "شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۹/۱۱/۱۳ مصوبه مورخ ۹۹/۳/۱۹ خود پیرامون ساخت و ساز اراضی موسوم به نیاوران در حریم شهر قزوین را با عنایت به درخواست مورخ ۹۹/۱۱/۱۶ دبیر کار گروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌‌خواری مجددا مورد بررسی قرار داد و با عنایت به مباحث مطروحه از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان و سازمان ملی زمین و مسکن، مقرر نمود، دبیرخانه شورایعالی با اخذ پاسخ استعلام کتبی از مراجع زیر موضوع را مجددا در یکی از جلسات آتی شورا طرح نماید.

۱. با عنایت به اینکه اراضی مذکور با کاربری گردشگری به متقاضیان واگذار شده است، وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در خصوص اقدامات صورت گرفته و انطباق عملیات ساختمانی انجام شده در روی زمین با موافقت اصولی و نقشه‌‌های اولیه مصوب اعلام نظر نماید.

 ٢. سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص انطباق عرصه تصرفی با اسناد و قراردادهای واگذاری اولیه، تحقق شروط واگذاری و سایر ملاحظات قانونی مترتب بر موضوع اعلام نظر نماید.

تا تعیین تکلیف موضوع و صدور مصوبه جدید شورایعالی، بند ۲ مصوبه مورخ ۹۹/۳/۱۹ شورای‌عالی تعلیق می‌‌گردد و هر گونه اقدام بر اساس آن موقوف به صدور مصوبه جدید شورایعالی خواهد بود."