شناسهٔ خبر: 90500 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

بهره برداری از فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی پایان در دولت دوازدهم / توسعه تاسیسات زیربنایی جزیره نگین به عنوان مهمترین فاز توسعه‌ای بندر بوشهر

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: این سازمان در حال اجرای پروژه‌های توسعه‌ای بنادر در طول نوار ساحلی جنوب و شمال کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد روز پنجشنبه در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مهمترین پروژه‌هایی که براساس برنامه ریزی باید تا قبل از پایان کار دولت دوازدهم مورد بهره‌برداری قرار گیرد طرح توسعه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی در فاز سه است که عملیات اجرایی آن به گونه‌ای پیش می‌رود که انتظاراست یک تا دو ماه آینده بخش اول این پروژه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از طرح‌های توسعه‌ای در بندر شهید رجایی اجرای پایانه‌ها و یا اسکله‌های نفتی در این بندر شامل سه پست اسکله است که تلاش می‌شود تا ۲ ماه آینده یکی از آنها به بهره‌برداری برسد.

راستاد با اشاره به اینکه بخشی از تجهیزات جدید بندر چابهار در حال ورود به کشور است گفت: از جمله این تجهیزات تامین ۲ فروند کشتی لایروب مکنده مخزن دار با اعتبار ۸۰ میلیون یورو است که به ناوگان لایروبی کشور اضافه می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی پایانه‌های دیگری نیز در سایر بنادر کشور آغاز و با سرعت خوبی در دست اجرا هستند و انتظار می‌رود براساس برنامه پیش بینی شده تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

وی گفت: مهمترین پروژه بندر بوشهر تاسیسات زیربنایی جزیره نگین به عنوان فاز توسعه‌ای بندر به شمار می‌رود و با توجه به اینکه لایروبی این بندر به تازگی انجام شده انتظار می‌رود با توسعه‌ای که در جزیره نگین اتفاق می‌افتد تحولی جدید و مهم در توسعه و رشد میزان فعالیت بندر بوشهر رخ دهد.​