شناسهٔ خبر: 90693 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور بررسی طرح‌های استانی صورت گرفت؛

برگزاری پنجمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان بوشهر

5e75610a-e08c-46a3-99fe-03d763d12c92.jpg پنجمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان بوشهر به ریاست استاندار، دبیری مدیر کل راه و شهرسازی استان و سایر اعضاء  در محل سالن اجتماعات استانداری تشکیل و ضمن بررسی ۱۹ طرح استانی، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)،  مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر در خصوص موارد مطرح شده در این جلسه اظهارکرد: تعداد ۱۹طرح در جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان  مورد بررسی قرار گرفت که اغلب پرونده‌ها مرتبط با طرح‌های وابسته کشاورزی، تعیین کاربری و موارد داخل و خارج حریم شهرهای استان بوده است.

فرزاد رستمی افزود: ۸ مورد از موارد مطرح شده مربوط به سازمان جهاد کشاورزی بود که شامل خدمات رفاهی، پرواربندی گوساله، پرورش بزگوشتی، پرورش بوقلمون گوشتی ،محصولات بتنی ،نیروگاه خورشیدی ،پرورش شتر گوشتی. ۳مورد مربوط به امور اراضی شامل کارگاه تولید سردخانه، پرواربندی گوساله، ومجتمع خدمات رفاهی با محوریت رستوران و اقامتی، ۲مورد مربوط به اموراقتصادی و دارایی  شامل احداث آب شیرین کن  ازجمله طرحهای مهم بود که دراین جلسه به بحث گذاشته شد تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

دبیر کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان با اشاره به اینکه جلسات این کارگروه به صورت منظم در استان برگزار می‌شود گفت: وظایف کارگروه امور زیر بنایی،توسعه روستایی، عشایری، شهری وآمایش و محیط زیست شامل بررسی و ارائه پیشنهاد در زمینه طرح‌های توسعه عمران شهری، وظایف مرتبط با اجرای آیین نامه مربوط به استفاده از اراضی و احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها و طرح‌های جامع شهرها و…می‌شود.

رستمی همچنین بیان کرد: پس از اینکه موارد مطروحه در این کارگروه، به تصویب رسید، طرح‌های مصوب به تائید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان می‌رسد و از طریق دبیرخانه کارگروه  مستقر در اداره کل راه و شهرسازی به متقاضیان مربوطه ابلاغ و با رعایت موازین قانونی از جمله حریم مصوب راهها و غیره اجرایی می‌شوند. که خود باعث افزایش اشتغال،کاهش نرخ بیکاری ورونق اقتصادی‌ درسطح استان می شود.