شناسهٔ خبر: 90719 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

تاجبخش در شصت و دومین سالگرد تاسیس سازمان هواشناسی:

پیش‌بینی مخاطرات نقش بسزایی در مدیریت بحران‌ها دارد

سحر تاجبخش مسلمان رییس سازمان هواشناسی در شصت و دومین سالگرد تاسیس سازمان هواشناسی گفت: پیش‌بینی مخاطرات نقش به‌سزایی در مدیریت بحران‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سحر تاج‌بخش مسلمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه در شصت و دومین سالگرد تاسیس سازمان هواشناسیکه در محل پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو برگزار شد با تبریک شصت و دومین سالگرد تاسیس سازمان هواشناسی، سال جاری را سال غریبی خواند و گفت: امسال تجربه بسیار جدیدی برای همه ما در سطح دنیا بود و ارکان عملیاتی در سطح جهان با بیماری ناشناخته کرونا مواجه بودند.

وی با گرامیداشت یادو خاطره درگذشتگان بیماری کرونا و به ویژه همکاران درگذشته سازمان هواشناسی بر اثر کرونا، افزود: کرونا با اینهمه تجربیات خوبی برای همگان بر جای گذاشت و آن این است که پیش‌بینی مخاطرات نقش بسیار تاثیرگذاری در مدیریت بحران‌ها دارد؛ موضوعی که همکاران من در سازمان هواشناسی سال‌ها با آن عجین هستند و زندگی ما با این مخاطرات و بحران‌ها عجین است.

رییس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به هم‌نشینی مدام کارشناسان این سازمان با بحران‌ها خاطرنشان کرد، از این جهت است که ما همواره اصرار و تاکید داریم در سطح دولتمردان در حوزه‌های نظارتی و دولتمردان سازمان هواشناسی مورد حمایت قرار گیرد و  قدردان تمام کمک های انجام شده به این سازمان در دو سال گذشته هستیم.

وی با اشاره به تلاش این سازمان برای حرکت پرتوان در این مسیر ابراز امیدواری کرد، حمایت دولتمردان و تصمیم‌گیران از این سازمان ادامه داشته باشد و این سازمان بتواند، پیش‌بینی‌های باکیفیت‌تر با هدف مدیریت بحران ها و مخاطرات جوی ارائه کند.