شناسهٔ خبر: 90836 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام خبر داد؛

ارتقای بزرگراه ایلام _مهران از دوخطه به چهارخطه

جاده مهران ایلام.JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام درتشریح آخرین وضعیت احداث بزرگراه ایلام- مهران (محور اربعین) گفت: حدود ۷۵ درصد بزرگراه(دوخطه) ایلام- مهران به چهارخطه ارتقا یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، عبدالله بهادری  با بیان اینکه کارهای زیادی در محور ایلام- مهران در سالهای گذشته انجام شده است گفت: به لحاظ طول مسیر حدود ۷۵ درصد بزرگراه ایلام- مهران که به صورت ۲خطه بوده به بزرگراه ۴ خطه ارتقا یافته اما قسمتهای باقیمانده شامل احداث تونلها و پلهای و تقاطع های غیر همسطح ، برداشت ترانشه های بزرگ و کنترل رانشها هم اکنون در حال اجرا است که این قسمتها با وجود طول کم اما گره‌های ترافیکی محسوب شده که به لحاظ عملیاتی زمان بر و از لحاظ اعتباری پر هزینه محسوب می‌شوند.

ساخت ۲تونل ۷۱۰و ۸۶۰ متری در قطعه اول بزرگراه ایلام_ مهران

وی افزود: قطعه اول احداث بزرگراه ایلام- مهران به طول ۱۱ کیلومتر در دست اجراست که ۵ کیلومتر از مسیر به بهره برداری رسیده و ۶ کیلومتر در دست اقدام است. در این مسیر تونل موازی تونل قبلی راه کربلا به طول ۷۱۰ متر حفاری و کف برداری شده و پیمانکار ظرف روزهای آینده عملیات  لاینینگ ( پوشش بتنی سقف و دیوارها) این تونل را آغاز خواهد کرد و تونل کیلومتر ۵ ایلام- مهران به طول  ۸۶۰ متر حفاری شده و پیمانکار در حال  عملیات کف برداری این پروژه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در خصوص قطعه دوم طرح گفت: طول قرارداد این قطعه  ۱۹ کیلومتراست که ۱۳ کیلومتر آن تقریباً کامل شده و زیر بار ترافیک قرار دارد و ۶ کیلومتر باقی مانده در دست اجراست.

بهادری با اشاره به تقاطع غیر همسطح سه راهی صالح آباد در این مسیر گفت:  برای افزایش ایمنی و تسهیل تردد، تقاطع غیر همسطح صالح آباد در این محور در دست اجراست.

وی قطعه سوم بزرگراه ایلام- مهران را این گونه تشریح کرد: طول قرارداد این قطعه  ۳۰  کیلومتر است، در این قطعه هم اکنون پل های بزرگ و ۸ کیلومتر باند دوم کنجانچم در حال ساخت می‌باشد ، در ضمن محدوده کنجانچم مسیر رفت اصلاح شده و مسیر برگشت به طول ۸ کیلومتر در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام همچنین به آغاز احداث تقاطع های غیر همسطح انتهای کنارگذر مهران( تقاطع امامزاده سید حسن) و سه راهی آذر اشاره کرد که برای ایمن سازی محورها و تسهیل تردد نقش مهمی خواهند داشت.