شناسهٔ خبر: 90980 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان بوشهر خبر داد

اولین دوره آموزشی ویژه ضابطان خاص یگان حفاظت برگزار شد/ پیگیری مسائل اراضی دولتی با همراهی ضابطان قضایی

IMG_0691.JPG سرهنگ مظفر ابراهیمی ، گفت: هدف از برگزاری اولین دوره آموزشی نیروهای یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی بوشهر این است که بتوانند بعد از این طی دوره آموزشی به عنوان ضابط قضایی فعالیت کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( بوشهر ) سرهنگ مظفرابراهیمی فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه وشهرسازی استان بوشهر در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی ویژه ضابطان خاص یگان حفاظت  اداره کل راه وشهرسازی استان بوشهر با اشاره به اینکه اراضی  که در اختیار دولت است نیاز به حفظ و حراست دارد گفت: سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان بازوی اجرایی وزارت راه و شهرسازی و در یک جایگاه حاکمیتی در حال تلاش برای حفظ و حراست از اموال و املاک دولت است و به همین دلیل یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با هدف حفظ و حراست از زمین های دولتی و با اذن مقام معظم رهبری در ۳۵ اداره کل راه و شهرسازی تاسیس شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه وشهرسازی استان با بیان اینکه این زمین‌ها ارزش بسیار زیادی برای دولت و مردم دارد، گفت: کوچکترین چشم‌پوشی ممکن است باعث دست‌درازی زیاده خواهان به انفال دولتی شود اما حضور پررنگ و مقتدرانه یگان‌های حفاظت ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و سازمان ملی زمین و مسکن این اجازه را به زیاده‌خواهان نخواهد داد.

وی افزود: زحمات پرسنل یگان حفاظت زمان مشخصی ندارد چون زمین‌خواران با رصدهای دقیق در صدد سوء‌استفاده از املاک دولتی هستند بنابراین باید با دقت، اقتدار و حضور همه جانبه سعی کنیم تا دست این افراد را از زمین‌های دولت کوتاه کنیم.

مدیر کل راه وشهرسازی استان بوشهر با حضور دراین دوره آموزشی ضمن تقدیر وتشکر ازفرماندهی ونیروهای یگان حفاظت استان با اشاره به پیگیری‌هایی که برای تفاهم با دستگاه‌ قضایی انجام شده اعلام کرد: امیدوارم که این تفاهم‌نامه زودتر نهایی شود تا با اخذ سند مالکیت اراضی در اختیار، بتوانیم پیگیری‌های مسائل این زمین‌ها در دستگاه قضایی را با سهولت بیشتری به انجام برسانیم.

رستمی با تاکید بر لزوم رعایت کرامت و احترام افراد، گفت: تبدیل شدن پرسنل یگان حفاظت به ضابط قضایی باید همراه با حفظ همزمان اقتدار، سلامت و احترام به مردم انجام شود و حفظ حقوق شهروندی از الزامات مهم در انجام وظایف یگان است که باید مورد توجه همه پرسنل این یگان باشد.

آموزش نیروهای یگان حفاظت در مسائل املاک و حقوقی، اهمیت آگاهی‌بخشی و مشارکت مردمی در حراست از اراضی دولتی از طریق تلفن ۱۶۵۶و لزوم استمرار و تقویت تعامل یگان حفاظت با دستگاه قضایی از موارد دیگری بود که در صحبت های مدیر کل راه و شهرسازی استان مورد تاکید قرار گرفت.

یونس شوقی معاون املاک حقوقی راه وشهرسازی استان بوشهر در بخش دیگری از این دوره آموزشی  با بیان اینکه صیانت از زمین‌ها یک کار جهادی گفت: متاسفانه عده‌ای چشم طمع به این زمین‌ها دارند و وظیفه همه ما در مجموعه وزارت راه و شهرسازی حراست از ذره ذره این زمین‌هاست.

وی همکاری و تعامل مجموعه وزارت راه و شهرسازی و قوه قضاییه را تضمین حراست از اراضی دولتی دانست و افزود: خود را مکلف می‌دانیم با وجود همه کمبودهای موجود وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهیم.

در ادامه این مراسم سرهنگ مظفر ابراهیمی  با ارائه گزارشی از اقدامات یگان حفاظت اداره کل راه وشهرسازی استان  با اشاره به برخی اقدامات یگان از جمله ایجاد خط ارتباط مردمی ۱۶۵۶، حراست از اراضی و انجام راستی‌آزمایی اراضی گفت: اولویت یگان حفاظت  این اداره کل تحول گرایی و هوشمندسازی است.

دشتی معاون دادستان بوشهر به عنوان مدرس دوره آموزشی در این رابطه افزود: هدف از برگزاری این دوره ها، آشنایی بیشتر مأمورين يگان حفاظت راه و شهرسازي با قوانین، مقررات و ضوابط قضایی است.

وی افزود: برگزاری این دوره آموزشی به منظور آشنایی هرچه بیشتر كارشناسان يگان حفاظت با آیین دادرسی کیفری و وظایف ضابطین دادگستری در راستای انجام تکالیف و مأموریت های قانونی سازماني است.

این مقام قضایی اظهار داشت: يگان حفاظت ادارات مخصوصا"راه و شهرسازي  به عنوان ضابطين خاص  محسوب مي شوند.

وی تصریح کرد: ضابطین خاص در واقع مأمورانی هستند كه تحت نظارت و تعلیم مقامات قضایی در كشف جرم و حفظ آثار جرم، جلوگیری از فرار و پنهان شدن متهمان و همچنین اجرای تصمیمات قضائی بر حسب قانون اقدام می كنند.

دشتی ضمن تعريف مفاهيم ضابطين و انواع آن ، وظایف و حدود اختیارات ضابطین، آيين دادرسي كيفري، مواد قانوني ۲۸، ۲۹، ۳۰، ۳۲ و ۵۷ را برشمرد

وی ابراز کرد: به حاضرین، گواهی شركت در دوره به مدت ۶ساعت  اعطا می شود.

شایان ذکر است اين دوره آموزشي ضابطين قضایی با حضور مدیر کل ،رئیس حراست،معاون املاک وحقوقی اداره کل وفرمانده یگان حفاظت اداره کل و كارشناسان يگان حفاظت ادارات شهرستانهای تابعه، راه و شهرسازي  برگزار شد.

گفتنی است در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی پرسنل یگان حفاظت استان مسائل و مشکلات حوزه های خود در حضور مدیر کل و رئیس حراست را مطرح کردند.