شناسهٔ خبر: 91211 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برای مقابله با سیل احتمالی صورت گرفت؛

آماده باش مدیریت بحران راهداری آذربایجان غربی

 بازسازی ۱۵ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری سیستان و بلوچستان مدیر بحران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از آمادگی کامل برای مقابله و جلوگیری از سیل های ناشی از بارش های بهاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری آذربایجان غربی)، مهران رسولی گفت: طبق پیش بینی ها و اخطار های سازمان های راهداری و هواشناسی در خصوص بارش های شدید بهاره در روزهای اخیر و پیش رو این اداره را برآن داشت تا با درایت و آگاهی اولیه عوامل راهداری استان و نظارت کامل و مستمر مدیرکل و معاونان وی به صورت شبانه روزی مبنی بر اتخاذ تمهیدات اولیه و استفاده از تجارب پیشین عوامل راهداری با حداقل خسارت متصور برای زیرساخت های راه و ابنیه همراه بود.

مدیریت بحران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی تصریح کرد: بارش های مذکور بیش از ۵۰ میلیمتر محاسبه شده و با اقداماتی همچون دریواسیون و لایروبی دهنه پل ها، ایجاد دیوار حفاظتی و تنظیم بستر رودخانه ها و ماشین آلات راهداری با تیم های عکس العمل سریع و به موقع عوامل راهداری در کاهش خسارات وارده تاثیر چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: بارش های اخیر خسارتی بیش از ۱۰میلیارد ریال به راه ها و ابنیه فنی از جمله پل سوله دوکل از توابع بخش سیلوانا به مبلغ ۴میلیارد ریال و جسم جاده پل مذکور نیز به ارزش یک میلیارد ریال می توان اشاره کرد.

رسولی در پایان از مردم خواست از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، سازه های سبک و تابلوهای تبلیغاتی موجود در سطح شهر و روستاها اجتناب کنند.