به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(گیلان)، عباس خطیبی با اشاره به در اولویت قرار داشتن این پروژه ، اظهار داشت: منابع خوبی از طریق بودجه و برنامهریزی کشور به این پروژه تخصیص داده شده است و درحال حاضر همه بخشهای زیرسازی و روسازی آن درحال انجام است.
وی با بیان اینکه از جمله سختیهای اجرای این پروژه عبور از مناطق کشاورزی، شالیزاری و مناطق تراکم جمعیتی است، خاطرنشان کرد: هماهنگی برای تملک امور اراضی کار را سخت ترمیکند، اما با حمایت مسئولان مربوطه در صدد رفع مشکلات هستیم و امیدواریم بتوانیم در موعد مقرر این پروژه را به بهره برداری برسانیم.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر وفرودگاههای شرکت ساخت و زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه طول این پروژه ۳۵ کیلومتر است، تصریح کرد: این پروژه در قالب دو قطعه۶و۷ تعریف شده است که قطعه ۶، قطعه ابتدایی این پروژه به طول ۱۷ کیلومتر و قطعه ۷، ۱۸کیلومتر است و ایستگاه رشت را بعد از عبور از محدوده پیربازار به منطقه کاسپین متصل میکند.
خطیبی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح، خاطر نشان کرد: این مسیر ترانزیت را از منطقه شمالی و عبور از مرزهای آبی به شبکه ریلی کشور متصل میکند.