شناسهٔ خبر: 9145 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سه فرودگاه در انتظار تحویل دستگاه ILS

فرودگاه سردار جنگل رشت مدیرکل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه‌‌های کشور از خرید سه دستگاه ILS برای سه فرودگاه ساری، یزد و گرگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه های کشور، محمد امیرانی با اشاره به فرودگاه‌هایی که در مرحله آخر نصب دستگاه ILS قرار دارند، گفت: در حال حاضر فرودگاه‌های بجنورد، آبادان، بوشهر و اردبیل در مراحل پایانی نصب دستگاه هستند و تنظیمات نهایی برای آنها انجام گرفته است.

وی افزود: فرودگاه‌های فوق تنها منتظر فلایت‌چک هستند تا به مرحله بهره‌برداری کامل و رسمی از این دستگاه برسند.

او در ادامه با اشاره به دستگاه ILS فرودگاه تبریز افزود: عملیات نصب این دستگاه در فرودگاه تبریز در سال ۹۲ پایان یافت و اواخر همان سال فلایت چک شد و به بهره‌برداری کامل رسید.

امیرانی با بیان اینکه برای سه فرودگاه دیگر برنامه نصب این دستگاه را در برنامه کاری خود قرار داده‌ایم، گفت: فرودگاه‌های ساری، یزد و گرگان از دیگر فرودگاه‌هایی هستند که دستگاه مذکور برای آنان خریداری شده و در مرحله تحویل گرفتن آنها هستیم.

مدیرکل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه‌های کشور در پایان گفت: امیدواریم به زودی با عقد قرارداد، فلایت‌چک ۴ فرودگاه بجنورد، آبادان، بوشهر و اردبیل انجام شود.

با نصب این دستگاه در فرودگاه‌های کشور، پروازها در شرایط نامساعد جوی به لحاظ کاهش دید قادر به فرود هستند و به همین سبب دیگر با کنسلی در پروازها مواجه نخواهیم شد. /

نظر شما