شناسهٔ خبر: 9156 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

چندين خط‌ هوايی جديد به نقاط مختلف اروپا راه‌اندازی می‌شود

محمد خداکرمی معاون هوانوردی سازمان هواپيمايی كشوری گفت: براساس برنامه‌ريزی‌های صورت گرفته در ماه‌های آينده پروازهای بين‌المللی به نقاط مختلف و جديدی از اروپا برقرار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزات راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، محمد خداكرمي گفت: سازمان هواپيمايي كشوري در صدد به روز رساني يادداشت تفاهم حمل ونقل هوايي با ساير كشورهاست تا با افزايش تعداد پروازهاي هفتگي و تعداد شركت هاي هواپيمايي فعال در مسيرهاي مختلف و همچنين افزايش مقاصد پروازي در داخل و خارج از كشور به نيازهاي حمل و نقل هوايي در بعد منطقه اي و بين المللي پاسخ دهد.

وي افزود: در اين يادداشت تفاهم ها سهم ۲ كشور به نسبت مساوي از مجموع پروازهاي توافق شده برقرار مي شود ولي ممكن است برخي كشورها به دلايلي از ظرفيت و پتانسيل موجود استفاده نكنند كه اين موضوع موجب بهره برداري حداكثري شركت هاي ايراني خواهد شد.

معاون هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري اظهارکرد: براساس پيش بيني ايكائو(سازمان جهاني هواپيمايي) پروازهاي منطقه اي نسبت به پروازهاي داخلي و بين المللي با رشد بيشتري همراه هستند و لذا توسعه پروازي با كشورهاي همسايه همواره مد نظر است.

خداكرمي با اشاره به اينكه با افزايش تقاضا در مسير اروپا، افزايش پرواز از مقاصد مختلف اروپايي نيز در دست اقدام قرار دارد، افزود: با توجه به اينكه با برخي كشورها از نظر سقف پروازي و يا تعداد شركت هاي هواپيمايي هر طرف به حداكثر پيش بيني شده در يادداشت تفاهم دست يافته ايم، لذا سازمان هواپيمايي كشوري در صدد ايجاد بستر مناسب برآمده است.

وي افزود: در ماه هاي اخير به برخي مقاصد اروپايي، پروازهاي جديد برقرار شده و يا تعداد پروازها به مقاصد قبلي با افزايش روبه رو شده است كه از جمله مي توان به برقراري پرواز هاي شركت هاي هواپيمايي ماهان به مقاصد ميلان و اخير آتن اشاره كرد.

معاون هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري ادامه داد: توسعه پروازي با كشورهاي اروپايي با توجه به اينكه شركت هاي اروپايي داراي شبكه گسترده بين المللي هستند از اهداف سازمان است و صدور مجوز براي شركت هواپيمايي يوناني Aegean به منظور برقراري پرواز بين آتن و تهران از آن جمله است.

خداكرمي يادآورشد: به طور متوسط ۶۵ درصد مسافران منطقه اي و بين المللي توسط شركت هاي هواپيمايي داخلي جا به جا مي شوند كه بيانگر حمايت سازمان هواپيمايي كشوري از شركت هاي دخلي است.

وي به برقراري پرواز تهران-آتن-تهران از اول مرداد توسط ايرلاين يوناني اشاره كرد و گفت: پس از آنكه وقفه اي در پروازهاي بين ايران و يونان رخ داد‌، با فاصله زماني كوتاه همزمان دو ايرلاين داخلي و خارجي اقدام به برقراري اين پرواز كردند.

به گفته خداكرمي شركت‌ هواپيمايي ‌ماهان ‌پرواز خود را در مسير تهران ـ آتن و بالعكس به صورت ۲ پرواز در هفته راه‌اندازي كرد و از سوي ديگر شركت هواپيمايي ملي يونان نيز اين پروازها را از اول مردادماه به صورت ۳ پرواز در هفته راه‌اندازي مي‌كند./

نظر شما