شناسهٔ خبر: 91653 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

ارتقای کیفیت ساخت و ساز بدون تخصصی کردن آن امکان پذیر نیست

image_2021_4_8-8_19_7_123_eLf.JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: گسترش حوزه های خدمت رسانی مهندسین و واقعی تر کردن تعرفه ها از جمله مهمترین برنامه های سال ١۴٠٠ است که عموم مردم از نتایج آن بهره مند خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قزوین)، ابراهیم مبارک قدم در دیدار با رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با اشاره به ضرورت تخصصی تر کردن ساخت و ساز عنوان کرد: پروژه های مسکونی که در حال ساخت و ساز است چنانچه از یک میزانی فراتر برود حتماً باید انبوه‌سازان پای کار باشند.

وی افزود: موضوع ارجاع نظارت دومین قدم برای تخصصی کردن ساخت و ساز بود که سال گذشته اتفاق افتاد و آثار خوب بسیاری داشت.

مبارک قدم اضافه کرد: واقعی تر کردن تعرفه خدمات مهندسی در سال گذشته در سه مرحله اتفاق افتاد که یکی از آن ها راه اندازی سامانه ارجاع نظارت بود.

وی ادامه داد: واقعی تر کردن تعرفه‌ها در سال جاری هم جزو برنامه های در دست اقدام است و تلاش بر اینست که خود را به میانگین تعرفه کشوری برسانیم.

مبارک قدم گفت: باید بسترهای لازم برای حضور پررنگ تر سازندگان ذیصلاح در ساخت و سازها فراهم شود که برای این منظور باید جزئیات کارشناسی آن انجام شده و جهت تصویب در هیئت چهار نفره مطرح شود.

دبیر ستاد بازآفرینی استان عنوان کرد: انعقاد تفاهم نامه بین انبوه سازان و شهرداری‌ها به ویژه با شهرداری قزوین از موضوعاتی است که می تواند برای بافت های ناکارآمد شهری و نوسازی و بهسازی آن ها آثار مثبتی به همراه داشته باشد.

وی افزود: انعقاد و اجرای تفاهم نامه میان آزمایشگاه مکانیک خاک و سازمان نظام مهندسی از دیگر برنامه‌هایی است که بر اساس آن آزمایشگاه می تواند نقش نظارت عالیه بر روی آزمایشگاههای بخش خصوصی داشته باشد.

دبیر شورای مسکن استان تاکید کرد: امیدواریم که بتوانیم در سال جاری، جشنواره ساختمان های برتر را که سال گذشته به علت کرونا برگزار نشد را برگزار کنیم.

مبارک قدم افزود: برگزاری این جشنواره رویداد متمایز و ممتازی در کشور است که برای اولین بار در کشور و با مشارکت دستگاه های مرتبط و متولی در استان اتفاق افتاده و باید ادامه پیدا کند.

مدیرکل راه و شهرسازی در پایان با اشاره به اهمیت اجرای طرح اقدام ملی مسکن گفت: امیدواریم با نظارت جدی و دقیق تر بر اجرای طرح اقدام ملی مسکن توسط مهندسین سازمان نظام مهندسی شاهد ارتقای هر چه بیشتر کیفیت ساخت و ساز در این طرح باشیم.