شناسهٔ خبر: 9174 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در دیدار وزير راه و شهرسازي با سفیر الجزایر مطرح شد:

توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی ميان ایران و الجزایر / بهره‌مندي الجزاير از توان مهندسي ايران / وزير آبادانی و مسكن الجزاير به تهران مي‌آيد

دیدار وزیر با سفیر الجزایر وزیر راه و شهرسازی در دیدار با سفير الجزاير٬ گفت: با توجه به روابط خوب سياسي ميان دو كشور٬ علاقمنديم و آمادگي كامل داريم در حوزه اقتصادي و فرهنگي، روابط دو كشور را توسعه دهيم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ عباس آخوندی عصر امروز دوشنبه ۱۵ تیرماه با عبدالمنعم احريز سفير جديد جمهوری دمكراتيك خلق الجزاير به عنوان رئيس طرف ايرانی كميسيون مشترك همكاری‌های اقتصادی ايران و الجزاير، ديدار کرد.

وزير راه و شهرسازي در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از اين ملاقات، به مثبت بودن سفر اخير وزير نيروي كشورمان به الجزاير اشاره کرد و افزود: با توجه به روابط خوب سياسي ميان دو كشور٬ علاقمنديم و آمادگي كامل داريم در حوزه اقتصادي و فرهنگي، روابط دو كشور را توسعه دهيم.

دكتر آخوندي ادامه داد: مجدانه تلاش مي‌كنيم كه تفاهمات و روابط جنبه عملياتي پيدا كند و در این زمینه كاملاً آمادگی داريم از مرحله تفاهمات عبور كرده و به اجرائيات بپردازيم كه يكي از مصاديق آن اجرای پروژه‌های عمرانی بر اساس تفاهمات در الجزاير است.

وي به سفير الجزاير، پيشنهاد کرد که از پروژه‌هاي در حال اجرا توسط شركت‌های ايرانی در الجزاير برای آشنايی با توان مهندسی ايران و كمك به رفع مشكلات احتمالی آن‌ها بازديد کند.

همچنين عبدالمنعم احريز در این دیدار ضمن تبريك ماه مبارك رمضان و عيد سعيد فطر و آرزوی پربركت بودن اين ماه، برگزاری دوره‌ای كميته‌های مشترك در زمينه‌هاي كشاورزي، صنعت، خدمات عمومی و منابع آبی را در سال‌های اخير منظم قلمداد كرد و از آمادگي كامل كشورش براي گسترش روابط دوجانبه خبر داد.

وي همچنين از قطعي بودن برگزاري نشست كميته پيگيري و اجلاس عالی دو كشور تا پيش از پايان سال ۲۰۱۵ ميلادي در الجزاير خبر داد.

سفير الجزاير در تهران با اشاره به پيگيری اجرايی شدن تفاهمات كميته خدمات عمومی از طرف الجزايري، گفت: بر اساس دعوت آقاي آخوندي، سفر وزير آبادانی و مسكن الجزاير به تهران در دستور كار قرار گرفته و پس از ماه مبارك رمضان در تاريخ مناسب انجام خواهد شد.

وی همچنین از آمادگی الجزایر برای همكاری در زمينه‌های گردشگری، اجرای پروژه‌های مسكونی، راهسازی، راه‌آهن، احداث سد و توليد برق سخن گفت.

نظر شما