شناسهٔ خبر: 91790 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی:

۱۵۰میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه آهن میانه- تبریز تزریق شد

فعال شدن طرح‌های ساخت راه آهن در چهارمحال و بختیاری رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی از تزریق اعتبار ۱۵۰میلیارد تومانی به طرح راه آهن میانه - تبریز در اسفندماه سال گذشته خبر داد و گفت: امیدواریم این طرح تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان شرقی)، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به تزریق اعتبار ۱۵۰میلیارد تومانی به طرح راه آهن میانه - تبریز در اسفندماه سال گذشته، گفت: تکمیل این طرح به طور مستمر از سوی معاون رییس جمهوری رصد می‌شود که امیدواریم به زودی به سرانجام برسد.

داود بهبودی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به پیگیری‌های مداوم طرح از سوی مسوولان استان و نمایندگان، ایستگاه خاوران در موعد مقرر به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: عرشه‌گذاری پل باسمنج هم به میزان ۷۰ درصد پیشرفت داشته و تا یک ماه آینده می‌تواند به اتمام برسد و مباحث مربوط به ریل‌گذاری هم با جدیت پیگیری می‌شود.

بهبودی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت راه آهن میانه - تبریز دولت تاکید دارد این طرح به عنوان طرح اولویت‌دار تا پایان دولت به اتمام و بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه طرح راه آهن میانه - تبریز حدود ۲۰۳ کیلومتر  که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه - بستان آباد و ۷۰ کیلومتر باقیمانده در مسیر بستان آباد تا تبریز است گفت:  با توجه به اینکه حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت تعیین شده، در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می‌ دهد.

به گفته بهبودی با بهره برداری از پروژه راه آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می انجامد.