شناسهٔ خبر: 91831 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انعقاد تفاهم نامه چند جانبه برای توسعه مهرگان و محمدیه

6288757_736.png مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین از انعقاد تفاهم نامه چند جانبه برای توسعه مهرگان و محمدیه به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قزوین)، مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان‌ گفت: این اداره کل برای توسعه ناحیه منفصل شهری مهرگان و محمدیه تفاهم نامه‌هایی با شرکت آب و فاضلاب، استانداری، شهرداری محمدیه، نیروی انتظامی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل نوسازی امضا کرده است.

مبارک قدم ارزش این تفاهم نامه‌ها را ۱۸۰ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: احداث ۵ باب مدرسه در مهرگان، تکمیل شبکه توزیع آب و نصب انشعابات، اجرای خطوط جمع آوری و انتقال آب، حفر چاه و احداث مخازن ذخیره آب، تکمیل و آماده سازی معابر و احداث معابر مهرگان، احداث کتابخانه عمومی، احداث و تکمیل بوستان بانوان، تکمیل ساختمان آتش نشانی و تجهیز آن و احداث کلانتری از جمله مفاد این تفاهم نامه‌ها است.

به گفته وی، ۱۰۰ میلیارد تومان از مبلغ این تفاهم نامه‌ها از منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی تامین شده است و بخش دیگر آن هم از امکانات دستگاه‌های اجرایی و اعتبارات استانی و ملی تامین می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: در بخش بهداشت و درمان این منطقه هم علاوه بر تفاهم نامه‌های امضا شده به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم به طوری که برای احداث بیمارستان در مهرگان زمین به بخش خصوصی واگذار شده و کلنگ زنی آن انجام خواهد شد.
مبارک قدم افزود: با سرمایه گذارانی که صلاحیت آن‌ها تایید شده باشد برای توسعه مهرگان همکاری خواهیم کرد.

وی در باره ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان هم گفت: همه سرپرستان خانوار مستاجر و یا دارای ملک موظفند اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود را ظرف مدت ۲ ماه سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی http://amlak.mrud.ir ثبت کنند.

مبارک قدم افزود: کسانی که ثبت نام نکنند در دریافت خدمات دولتی مانند، خدماتی بانکی، یارانه و یا ثبت نام فرزندان خود در مدارس دچار مشکل خواهند شد.

وی اضافه کرد: اگر اشخاص حقیقی دارای واحد خالی مشمول مالیات داشته باشند و واحد آن‌ها اگر در سال اول خالی بماند معادل ۶ برابر اجاره بهای سالانه مشمول جریمه می‌شود که این مبلغ برای سال دوم ۱۲ و برای سال سوم ۱۸ برابر می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: این مبلغ برای نهاد‌های حقوقی دارای واحد خالی هم دو برابر می‌شود.
مبارک قدم با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن هم گفت: در این طرح حدود ۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی باید در استان احداث شود.

به گفته مبارک قدم، ۳۰ هزار نفر در استان در ۴ مرحله ثبت نام کردند که ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها پالایش شده اند.

وی افزود: در این طرح برای شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمیعت ۶۷۰ واحد مسکونی پیش بینی شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: در این شهر‌ها شیوه ساخت به صورت گروهی انجام می‌شود و پراوانه ساختمانی به نام نماینده گروه صادر خواهد شد.

مبارک قدم افزود: در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر هم متولی راه و شهرسازی است و کار را از طریق کارگزارنی که در شیوه نامه طرح اقدام ملی مسکن تعیین شده پیش می‌برد.

وی اضافه کرد: شرکت توسعه گران آباد کارگزار این طرح است و ساخت هزار و ۲۰۰ واحد را بر عهده دارد که تا کنون ساخت ۴۰۰ واحد آغاز شده است و نیمه اول امسال ۲۰۰ واحد تکمیل می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه یکی از شیوه ها‌ی طرح اقدام ملی مسکن موضوع بافت ناکارآمد شهر‌ها است، گفت: در بافت‌های ناکارآمد شهری زمین دولتی نداریم به همین منظور به دنبال ایجاد ظرفیت سازی از طریق صاحبان املاک و انبوه سازان هستیم.

مبارک قدم افزود: برای تشویق این افراد تسهیلات یارانه‌ای با نرخ ۹ تا ۱۲ درصد، ایجاد مشوق‌هایی در زمینه تراکم و تخفیف‌های ۷۰ درصدی در عوارض ساختمانی برای صاحبان ملک و انبوه سازان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: بنا بر تفاهم نامه‌ای که با کمیته امداد امضا کرده ایم  ۲۰۰ واحد مسکن مددجویی در سه ماه نخست امسال تکمیل و واگذار می‌شود.