شناسهٔ خبر: 91844 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای طرح اقدام ملی مسکن صورت گرفت؛

انجام خاکبرداری برای ساخت ۱۰۰۸ واحد طرح ملی مسکن در منظریه شهرکرد

DM2A5492.1.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ازخاکبرداری برای ساخت تعداد ۱۰۰۸ واحد طرح ملی مسکن در منظریه شهرکرد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن، خاکبرداری برای ساخت تعداد ۱۰۰۸ واحد این طرح در شهرکرد به طور کامل انجام شده است. 

حسینعلی مقصودی در ادامه افزود: صدور پروانه این ۱۰۰۸ واحد در مراحل پایانی است و پروانه ۴۸ واحد در شهر بروجن نیز صادر شده است.

وی ضمن گلایه از برخی شهرداری های استان در خصوص روند صدور پروانه ها و اخذ عوارض، ادامه داد: در استان نرخ عوارض منطقه ای ملاک قرار نگرفت و باوجود مصوبه شورای تأمین مسکن استان در خصوص همکاری شهرداری ها در صدور پروانه، در شهرهای بزرگ متأسفانه با مشکلاتی همچون مبالغ بالای عوارض صدور مواجه شدیم.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شروع عملیات اجرایی نیز گفت: آگهی بکارگیری پیمانکار ساخت ۱۰۰۸ واحد در منظریه شهرکرد توسط بنیاد مسکن منتشر شده  و در روزهای آینده با مشخص شدن پیمانکار، ساخت واحدها آغاز خواهد شد و در سایر شهرها نیز کار به همین شکل در حال پیشروی است.

 مقصودی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را دو کارگزار ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن اعلام کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تاکنون، بنیاد مسکن ساخت  ۱۲۲۴ واحد در شهرکرد و ۶۶۵ واحد در سایر شهرهای استان را به عهده دارد.

وی گفت: در این راستا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هم ساخت ۳۰۰ واحد در الهیه بروجن و ۱۵۰ واحد در محله ۳۹ شهرکرد و ۱۶۱۲ واحد در محله ۳۴ منظریه شهرکرد را عهده دار است.

مدیرکل راه و شهرسازی همچنین از تسطیح و آماده سازی زمین طرح اقدام ملی مسکن در لردگان خبر داد و افزود: آماده سازی زمین فرخشهر نیز در روزهای آینده انجام خواهد شد.