شناسهٔ خبر: 9195 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ۱۸ تیر به مدت دوماه راه اندازی می‌شود

پرواز رشت -استانبول و برعکس در فرودگاه بین المللی رشت

فرودگاه سردار جنگل رشت مدیرکل فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت از راه اندازی خط پرواز رشت - استانبول از ۱۸ تير ماه خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل فرودگاه گيلان فتاح رضوانیˈ در اين باره گفت : اولین پرواز رشت - استانبول به شماره ۵۳۷-۵۳۶ مسير استانبول به رشت  و بالعکس روز هاي پنج شنبه هر هفته از ۱۸ تيرماه به وسیله شرکت هواپیمایی اطلس گلوبال انجام مي شود و تا مهرماه ادامه خواهد داشت.

وي  از آمادگي فرودگاه رشت براي پذيرش ۱۰۰ پرواز در روز خبر داد و افزود: پرواز استانبول-رشت و برعكس در ساعت ۰۳:۱۵ نيمه شب وارد فرودگاه رشت شده و ۰۴:۳۵ صبح اين فرودگاه را به مقصد استانبول تركيه ترك خواهد كرد.

رضواني در ادامه تأکید كرد: با توجه به اينكه ساعات عملياتي فرودگاه رشت ۰۶:۳۰ الي ۲۰:۳۰ در كتاب هوانوردي (AIP) اعلام شده به منظور پذيرش پروازهاي خارجي در این فرودگاه از جمله مسير رشت به استانبول در نيمه شب موافقت شده است.

وي اضافه كرد: ۱۳ ارگان با محوريت اداره كل فرودگاه استان مسئوليت ارائه خدمات امنيتي، خدماتي و امدادي در پروازهاي خارجي را به عهده دارند كه با بهسازي ترمينال قديم، زير ساخت هاي لازم برای ارائه خدمات فراهم شده است كه تجهيزات گذر نامه ناجا با هزينه دو ميليارد و يكصد و ده ميليون  ريال از محل اعتبارات شركت فرودگاههاي كشور از جمله آن ها به شما رمی رود.

با اضافه شدن مسیر رشت به استانبول تعداد ۶۲ سورتی پرواز داخلی و دو سورتي پرواز خارجي در هفته از فرودگاه سردار جنگل رشت به مقاصد تهران، مشهد، شیراز، کیش، بندرعباس، عسلویه، اهواز و استانبول انجام می‌شود/ .

نظر شما