شناسهٔ خبر: 92033 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست مدیرکل راه و شهرسازی کرمان با مجمع عمومی شرکت ملی مس ایران مصوب شد؛

احداث محور جدید رابر به کرمان با هزینه شرکت ملی مس ایران

راهسازی کردستان مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان از پرداخت هزینه های احداث محور جدید رابر به کرمان توسط شرکت ملی مس ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، در نشست مدیرکل راه و شهرسازی کرمان با مجمع عمومی شرکت ملی مس ایران، احداث محور جدید رابر به کرمان با هزینه این شرکت به تصویب رسید.

حاجی زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان اظهار داشت:  با حضور منوچهری معاون مهندسی و ساخت این اداره کل ، محمدی نماینده شهرستانهای بافت رابر و ارزوئیه در مجلس، فرماندار رابر، احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه، سرحدی مدیر معدن درآلوییه، نیکویان مجری طرح های عمرانی مجتمع مس سرچشمه به عنوان نماینده شرکت ملی مس و جمعی از کارشناسان و مشاوران راهسازی این نشست به منظور مسیریابی محور جدید رابر به کرمان تشکیل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در ادامه افزود: بنا به پیشنهاد نماینده مردم در مجلس و اجماع حاضرین مقرر شد مسیر پیشنهادی که توسط کارشناسان مجری و به صلاح صرفه اقتصادی باشد تعیین  و این مسیر پیشنهادی بعد از تائید کارگروه متشکل از راه و شهرسازی و شرکت ملی مس برای اجرا به مناقصه گذاشته شود.

 احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه نیز اظهار داشت: که شرکت ملی مس ایران در راستای تعهدات اجتماعی خود را مکلف به همکاری و مشارکت با راه و شهرسازی استان کرمان برای احداث راه اصلی رابر کرمان می داند مقرر شد براساس مصوبات مجمع عمومی شرکت ملی مس ایران نسبت به پرداخت هزینه های احداث جاده مذکور متعهد و اقدام نمایند.

در ادامه این نشست صمدالله محمدی نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از مهندس رزم حسینی وزیر صمت، استانداران سابق و جدید کرمان، سعد محمدی مدیرعامل شرکت صنایع مس ملی ایران که با تامین اعتبار مساعدت لازم را برای احداث جاده مذکور نمودند قدردانی کرد.

منوچهری معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی کرمان در پایان این نشست یادآور شد: مشاور طرح ملزم شد حداکثر تا یک ماه آینده مسیر پیشنهادی را در کارگروه متشکل از کارشناسان راه و شهرسازی و شرکت ملی مس مصوب و برای سیر مراحل اجرای مناقصه به راه و شهرسازی استان کرمان تحویل دهد.

شایان ذکر است در پایان مقرر شد که تبعات اجتماعی و آزاد سازی مسیر در تعهدات مدیران شهرستان و فرمانداری رابر باشد.