شناسهٔ خبر: 92134 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان همدان خبر داد؛

تخفیف ۵۰ درصدی نظام مهندسی به طرح ملی مسکن

ورکانه استان همدان رئیس اداره نظام مهندسی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از تخفیف ۵۰ درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی به پروژه های طرح اقدام ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی استان(همدان)، ابوالقاسم ابراهیمی ورکانه بیان کرد: شهرداری‌های استان همدان ۵۰ درصد تخفیف عوارض برای طرح اقدام ملی مسکن را در نظر گرفته اند.

ابراهیمی با بیان اینکه کارها در طرح اقدام ملی مسکن، متناسب با معماری ایرانی اسلامی پیگیری می شود، گفت: در هر کدام از شهرداری‌های شهرستانها یک نفر به عنوان نماینده ویژه شورای تامین مسکن در رابطه با طرح اقدام ملی مسکن معرفی شده ضمن اینکه باید پیش‌ پروانه، طرح اقدام ملی مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی تعیین تکلیف شود.

وی در ادامه افزود: در پی دریافت گزارشات و شکایات متعدد از تحویل زمان رسیدگی به نقشه ها در سازمان نظامی مهندسی استان جلسه بررسی موضوع شکایات و پیگیری انها با حضور معاونت عمرانی استانداری همدان برگزار و دستورات لازم برای پیگیری صادر شد.

ابراهیمی در پایان در رابطه با ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان یادآور شد: در خصوص ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بازدید از ساختمانهای در حال ساخت و نظارت بر رعایت ماده ۲۲گانه مقررات ملی که شامل مجموعه‌ای از ضوابط فنی، اجرایی و حقوقی لازم در طراحی، نظارت و اجرای عملیات ساختمانی اعم از تخریب، نوسازی، توسعه‌ی بنا، تعمیر و نوسازی اساسی، تغییر کاربری و بهره‌برداری از ساختمان بوده که به منظور تأمین ایمنی، بهره‌دهی مناسب، آسایش، بهداشت و صرفه‌ی اقتصادی فرد و جامعه وضع می‌شود انجام شده است.