شناسهٔ خبر: 92343 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امسال انجام می شود؛

بهسازی ۴١٠ کیلومتر راه روستایی خوزستان

15.jpeg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: امسال بهسازی ۴١٠ کیلومتر راه روستایی استان در قالب طرح ملی ابرار اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)،غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: استان از ١٢ هزار و ۵٨٣ کیلومتر راه روستایی برخوردار است که از این میزان، ٨ هزار و ٩۶ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی هستند.

وی با بیان اینکه از نظر شاخص طول راه‌ها، ۶۴.۳ درصد از راه‌ های روستایی خوزستان آسفالت می باشند، افزود: سهم استان از طرح ملی ابرار ویژه آسفالت راه‌های روستایی، ۲۵۱ کیلومتر بود که سال گذشته به کمک اعتبارات این طرح، ١۴١ کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر ٧٠۵ میلیارد ریال آسفالت شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تصریح کرد: امسال بهسازی، شن‌ریزی و آسفالت راه ١٠٠ روستا در شهرستان ‌های استان با اعتباری بیش از یک هزار و ۵۰۶ میلیارد ریال در قالب طرح ملی ابرار اجرایی خواهد شد.

بهرامی ‌نیا خاطرنشان کرد: سال گذشته برای اجرای طرح ملی ابرار ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار به خوزستان اختصاص داده شد که نقش موثری در ارتقای شاخص ایمنی راه‌ های استان داشت، اجرای این طرح در خوزستان همچنین تاثیر قابل توجهی بر ارتقای ایمنی، کاهش تلفات رانندگی و تسهیل جابه‌جایی بار و مسافر در مسیرهای روستایی دارد.