شناسهٔ خبر: 92377 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح اقدامات راه و شهرسازی تیران و کرون در سال جهش تولید

سعید کاشفی اصفهان  رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم محور تیران-سامان به طول ۱۵ کیلومتر و اخذ پروانه ساختمانی برای ۱۹۰ واحدی مسکن ملی این شهرستان در سال جهش تولید خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون در خصوص پروژه‌های راهسازی فعال این شهرستان عنوان کرد: فاز دوم از پروژه باند دوم محور تیران-سامان که ارتباط بين استان اصفهان و چهارمحال و بختياری را برقرار می‌کند به طول ۱۵ کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال آغاز شده است.  

وی افزود: برای اخذ اعتبار  این محور با پیگیری‌های بعمل آمده مبلغ ۸۲ میلیارد ریال اعتبار از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ابلاغ  و ۵۰ میلیارد ریال تخصیص داده شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خاطرنشان کرد: فاز اول از پروژه باند دوم محور تیران-سامان به طول ۵.۵ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۷۰ میلیارد ریال در سال جهش تولید افتتاح و بازگشایی شد.  

وی در خصوص وضعیت دیگر پروژه‌های راهسازی این شهرستان تشریح کرد: طرح باند دوم محور تیران_چادگان به طول ۱۳ کیلومتر و تقاطع غیرهمسطح، موسوم به (سه راهی سد) با اعتباری افزون بر دو میلیارد ریال تصویب و ابلاغ شده، همچنین برای انجام مطالعات ژئوتکنیک خاک این محور، تست‌های لرزه‌نگاری درون چاهی تا عمق ۳۰ متری با اعتباری به مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال انجام شده است.  

 کاشفی ادامه داد: عملیات بهسازی محور روستایی کهریز لطفی پروژه‌ای دیگر در حوزه راهسازی این شهرستان است که اجرای بیس این محور به طول شش کیلومتر توسط راه و شهرسازی انجام و برای تکمیل تحویل اداره راهداری و حمل و جاده‌ای شد.  

 اخذ پروانه ساختمانی برای ۱۹۰ واحد مسکن ملی شهرستان تیران و کرون  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با اشاره به پتانسیل موجود در این شهرستان در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مسکن و ساختمان این اداره گفت: در راستای خدمات زیربنایی طرح اقدام ملی تولید مسکن، عملیات اجرای شبکه آب فاز دوم شهرک بهارستانِ تیران با اعتباری افزون بر ۱۲ میلیارد ریال به اتمام رسید.  

وی با بیان اینکه در طرح اقدام ملی تولید مسکن، دو قطعه زمین به مساحت‌های هفت هزار و ۸۱ مترمربع و ۲۲ هزار و ۸۳۵ مترمربع به ظرفیت ۳۰۰ واحد در شهرک بهارستان تیران در نظر گرفته شده است گفت: پروانه‌های ساختمانی قطعه شماره دو آن پس از برگزاری جلسات فنی و اخذ مصوبات کمیسیون ماده ۵ به تعداد ۱۹۰ واحد شامل ۳۹ بلوک اخذ شده است.  

کاشفی افزود: در راستای تفاهمنامه منعقده برای ساخت مسکن برای فرهنگیان عزیز، قطعه زمینی به مساحت ۱۲ هزار و ۲۹۱ متر مربع  در قالب قرارداد اجاره، برای ساخت ۱۰۱ واحد مسکونی تحویل شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان این شهرستان شد.  

 تهیه طرح‌های تفصیلی شهرهای عسگران و رضوانشهر  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون بیان داشت: برای تهیه طرح تفصیلی شهر رضوانشهر بررسی‌های (وضع موجود، تدقیق محدوده شهر، شبکه معابر، کاربری اراضی پیشنهادی و الحاق محدوده) نهایی شده است و در انتظار ارائه در جلسه کمیسیون ماده ۵ است.  

وی افزود: مرحله اول تهیه طرح تفصیلی شهر عسگران پس از انعقاد قرارداد با مشاور ذیصلاح و برگزاری جلسه کمیته کارشناسی، تدقیق محدوده آن انجام و جهت تصویب در دستور کار کمیسیون ماده ۵ قرار گرفته است.  

کاشفی در خصوص بررسی موارد جاری شهرهای سه گانه شهرستان در کمیسیون ماده ۵ گفت: در سال ۹۹ تعداد چهار جلسه کمیته کارشناسی و سه جلسه کمیسیون ماده ۵ برگزار و ۲۱ مصوبه اخذ شد.    

 بازگشت ۵.۵ هکتار از اراضی تصرفی شهرستان تیران و کرون به بیت‌المال با ارزش ۲۴۷ میلیارد ریال  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: با اقدامات ویژه انجام شده برای یکی از پرونده‌های زمین‌خواری به مساحت ۲ هکتار در شهر تیران سند صادره به نام اشخاص به ارزش ۲۱۰ میلیارد ریال ابطال شد.  

وی بیان داشت در راستای اجرای قانون حدنگار با سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، نقشه‌برداری و تهیه نقشه‌های شمیم اراضی به مساحت یکهزار و ۶۵۰ هکتار انجام شده است.  

کاشفی در خصوص بخشی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه املاک و حقوقی این شهرستان در سال ۱۳۹۹ اذعان داشت: تعداد دو پلاک با کاربری اداری، یک قطعه زمین به مساحت سه هکتار جهت احداث انبار و بارانداز، سه پلاک مسکونی به شش نفر از اقشار محترم ویژه و ... تحویل شده است.