شناسهٔ خبر: 92417 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طرح زيباسازی و منظره آرايی جاده كرمان- ماهان- بم آغاز شد

شانه سازی معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری كرمان ضمن بازديد از آغاز اجرای طرح منظرآرايی و زيباسازی محوركرمان - جوپار، در خروجی شهر كرمان به سمت جوپار اظهار داشت: اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان با امكانات خود نسبت به جمع آوری دپوی نخاله ها، تسطيح و عمليات تيغ زنی را انجام دهد و اداره كل منابع طبيعی استان محدوده را نهال كاری نمايد و شهرداری نسبت به آبياری و نگهداری حاشيه درخت كاری شده اقدام نمايند تا منظره در خور و شان شهر كرمان ايجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، بهسازی، پاکسازی و زيبا سازی حريم راه ها نيازمند يک تلاش همگانی است، زيرا دقت در زمينه زيبا سازی حريم راه‌ها، جاده های استان را متحول می کند، امروزه نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های حاصل از انجام پروژه‌های ساختمانی تبديل به بخش جدايی ناپذير پسماندهای شهری شده است.

سيد مصطفي آيت اللهی موسوی معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری كرمان در بازديد ازآغاز اجرای طرح منظرآرايی و زيباسازی محوركرمان - جوپار گفت: جاده های ورودی به شهرها به عنوان چشم شهر محسوب می شوند و به طور قطع بايستی از زيبايی درخور توجهی برخوردار باشند .

آيت اللهی موسوی افزود: متاسفانه به دليل اينكه نخاله های ساختمانی در خروجی شهر كرمان به سمت جوپار توسط برخی كمپرسی ها، تراكتور ها و وانت بار ها ريخته شده و چهره نازيبايی را بوجود آورده بود لذا طی جلساتی كه با مسئولان دستگاههای ذيربط داشتيم تصميمات لازم اتخاذ و از پنجم ارديبهشت به مرحله اجرا در آمد.

وی تصريح كرد: مقرر شد، اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان با امكانات خود نسبت به جمع آوری دپوی نخاله ها ،تسطيح و عمليات تيغ زنی را انجام دهد و اداره كل منابع طبيعی استان محدوده را نهال كاری نمايد و شهرداری نسبت به آبياری و نگهداری حاشيه درخت كاری شده اقدام نمايند تا منظره در خور و شان شهر كرمان ايجاد شود.

آيت اللهی موسوی خاطر نشان كرد: مرحله نخست كار در حال انجام است و هماهنگی های بعدی نيز صورت گرفته، بزودی نيز با كمك بخش خصوصی درخت آن تامين و شركتی كه عهده دار اين طرح شده با هماهنگی شركت گل گهر، مرحله كاشت را انجام و به شهرداری كرمان تحويل مي‌دهد.

وی با اشاره به اين مطلب كه مسئولان راهداری به تعهد خود عمل كرده و خوشبختانه با توان خوبی مشغول به اجرای اين طرح هستند گفت: جا دارد از مدير كل و معاون راهداری اين اداره كل و نيرو های خدوم راهدار كه هميشه ما را همراهی نموده و بدون فوت وقت اين پروژه را آغاز كرده اند تشكر و قدردانی نمايم.

سيدعلی حاج سيدعليخانی مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان نيز در جريان اجرای اين عمليات گفت: پاكسازی و زيباسازی حريم راه هاي ارتباطي استان ضروری است و با جديت و تلاشي مضاعف در حال اجراست چرا که نقش بسيار مهمي درامنيت جاده ها و كاهش تصادفات و سوانح رانندگی ايفاء می کند.

حاج سيدعليخاني افزود: طرح زيباسازي و منظره آرايی محوركرمان-ماهان-بم با مشاركت چهار دستـگاه اجرايی شامل؛ معاونت عمرانی استانداريی كرمان، شهرداری، اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای و منابع طبيعي استان اجرا می شود.

حاج سيد عليخاني با بيان اين مطلب كه زيباسازی و پاكسازی حريم راه ها نيازمند فرهنگ سازی وسيع در سطح جامعه و همه آحاد مردم است گفت: افرادی كه به تخليه زباله ها و نخاله های ساختمانی در حريم راه‌ها مبادرت می نمايند از ديدگاه قانون مجرم هستند و مراجع قضايی مطابق قانون با آنها برخورد خواهند نمود.

وی يادآور شد: ريختن زباله، نخاله، مصالح ساختمانی، روغن موتور و نظاير آن و يا نصب و استقرار تابلو يا هر شی ديگر در طول راه ها و حريم قانونی راه در داخل و خارج محدوده  قانونی شهر ها و همچنين هرگونه عملياتی كه موجب اخلال در امر تردد وسايل نقليه شود ممنوع بوده و جرم محسوب مي شود .

مدير كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان كرمان با اعلام شماره سامانه پيامكی ۱۰۰۰۰۳۴۱ از مردم، به ويژه رانندگانی كه در جاده های استان تردد می کنند خواست، درصوت مشاهده چنين تخلفاتی، مراتب را به پليس راه اطلاع داده و يا به شماره پيامكی فوق ارسال کنند.