شناسهٔ خبر: 92460 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بعد از اجرای طرح ابرار  صورت گرفت؛

 افزایش ۷ درصدی برخورداری خانوار روستایی شهرستان شاهین دژ از راه آسفالت

شاهین دژ.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در سفر یک روزه به شهرستانهای شاهین دژ و تکاب گفت: با اجرای طرح ابرار  برخورداری خانوار روستایی شهرستان شاهین دژ  از راه آسفالت ۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( آذربایجان غربی)، ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در سفر یک روزه به شهرستانهای شاهین دژ و تکاب ضمن دیدار و گفتگو با نماینده مردم این دو شهرستان در مجلس شورای اسلامی به بحث و بررسی مسائل مربوط به حوزه احداث راه های روستایی و پروژه های راهداری پرداخت.

شکری گفت: درصد برخورداری خانوار روستایی شهرستان شاهین دژ از راه آسفالته قبل از اجرای طرح های ابرار ۷۸ درصد بود که بعد از اجرای ۳۳.۵ کیلومتر آسفالت راه روستایی در ۵ محور این مقدار به ۸۵ درصد خواهد رسید.

وی افزود: یکی از کارهای مهم در حوزه راه های روستایی شهرستان شاهین دژ  احداث محور روستایی کرکره به گل چرمو و حسین آباد به طول ۷ کیلومتر است که با اتمام آن مسیر دسترسی ۷ روستای این منطقه از جمله روستاهای تازه آباد، برده نقشینه،  بیگ تولی به مرکز شهرستان ۳۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت که این کار باعث توسعه و رونق اقتصادی این روستاها و دسترسی بهتر به مرکز شهرستان برای بازاریابی و فروش محصولات تولیدی و کشاورزی خواهد شد.

شکری افزود: در شهرستان تکاب نیز در قالب طرح ابرار ۴ کیلومتر راه روستایی آسمانبلاغی، ۷ کیلومتر راه روستایی عربشاه به آی قلعه سی و ۳.۵ کیلومتر راه روستایی چهارطاق زیرسازی و در مرحله آسفالت قرار گرفته و همچنین  در طول سال گذشته برای ۲ روستای فاقد راه مناسب درویش رش و بلوز این شهرستان مسیر مناسب به طول ۹ کیلومتر  و به ارزش ۱۰ میلیارد ریال به صورت امانی و بدون صرف هزینه انجام شد.

نماینده مردم شهرستانهای شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران این دو شهرستان نیز هر یک جداگانه ضمن تقدیر از تلاشهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در جهت محرومیت زدایی منطقه با احداث و تکمیل و آسفالت راه های روستایی بر تداوم این تلاش ها و کوشش در جهت رفع موانع از جمله تخصیص اعتبارات لازم و تامین قیر و مصالح تاکید کردند.

گفتنی است مسئولان فوق الذکر همچنین به صورت میدانی از چند محور روستایی نیز بازدید و در جریان مسائل مربوط و تصمیم گیری در جهت پیشرفت پروژه ها اقدام كردند.