شناسهٔ خبر: 9252 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سیدقاسم بی‌نیاز در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

موافقت وزیر راه و شهرسازی با استعفای جهانگیریان / تعیین جانشین با تصویب هیات وزیران

علیرضا جهانگیریان رئیس مرکز روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی گفت: بعد از اعلام استعفای علیرضا جهانگیریان رییس سازمان هواپیمایی کشوری، وزیر راه و شهرسازی با استعفای او موافقت کرد.

سید قاسم بی‌نیاز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تایید خبر استعفای علیرضا جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: آقای جهانگیریان استعفای خود را تقدیم وزیر راه و شهرسازی کرده است.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه دکتر آخوندی با تقاضای استعفای رئیس سازمان هواپیمایی کشوری موافقت کرده است، درباره جانشین جهانگیریان در این سازمان گفت: رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی به هیأت دولت معرفی می‌شود و در صورت موافقت حکم ریاست برای او صادر خواهد شد.

وظايف سازمان هواپيمايي كشوري كه به مثابه نماينده دولت در جهت اعمال حاكميت در صنعت حمل و نقل هوايي كشور است شامل سياستگذاري و برنامه ريزي و تعيين خط مشي هاي فن، اقتصادي، بازرگاني بين المللي حمل و نقل هوايي كشور،تعدد جايگاه دستگاه هاي ناوبري و كمك ناوبري و ارتباطي در فرودگاه ها و نظارت بر عملكرد فرودگاه ها، آموزش و تربيت پرسنل متخصص هواپيمايي و تهيه طرح موافقتنامه ها و قراردادهاي بين المللي و مبادله آنها و تاييد انواع هواپيماهايي كه مي توانند در ايران به فعاليت حمل و نقل هوايي بپردازند، است.

همچنين تدوين استاندارد پرواز، نظارت بر شركت هاي هواپيمايي از نظر تاييد صلاحيت و رعايت نكات و استانداردهاي ايمني و صدور گواهينامه ها و تدوين و تنظيم مقررات مربوطه، صدور، تمديد، تعليق و لغو مجوز تاسيس دفاتر خدمات مسافرت هوايي، نظارت و ارزيابي مستمر نحوه فعاليت دفاتر خدمات مسافرت هوايي، تهيه و تدوين دستورالعملهاي امنيتي، حفاظتي با رعايت مقررات و استانداردهاي بين المللي و داخلي مربوطه و نظارت بر اعمال آنها و عضويت و ارتباط با سازمان بين المللي هواپيمايي كشوري (ICAO) و ساير سازمان هاي جهاني ذيربط با رعايت مقررات مربوطه تر ديگر وظايف اين سازمان است.

بنابر اين گزارش بررسي سوانح و حوادث هواپيمايي و اعمال مجازات هاي لازمه طبق مقررات مربوطه، بررسي و ارائه طرح هاي فرودگاهي و نظارت بر رعايت استانداردهاي بين المللي مربوطه نيز از ديگر وظايف سازمان هواپيمايي كشوري است./

نظر شما